قائم مقام وزیر آموزش و پرورش:

125 هزار نفر واجد شرایط کاندیداتوری‌ در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش هستند

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش از واجد شرایط بودن 125 هزار نفر در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد که یک هفته فرصت دارند تا در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

کد مطلب: ۸۸۷۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
125 هزار نفر واجد شرایط کاندیداتوری‌ در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش هستند

امیرعلی نعمت‌الهی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره انتخاب سه تن از فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «شورای عالی آموزش و پرورش متشکل از 22 نفر اعضای حقیقی و حقوقی است که برخی اعضای آن وزرا هستند، رئیس شورا، رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش نایب رئیس آن است.»

او افزود: «برای اولین بار در نظام تعلیم و تربیت با تدبیر وزیر آموزش و پرورش، سه نفر از همکاران ما از سوی انتخابات برگزیده و وارد شورای عالی آموزش و پرورش می‌شوند.»

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش افزود: «از صبح امروز شنبه تعداد کار انتخاب سه تن از فرهنگیان شروع می‌شود. شیوه کار به این ترتیب است که کلیه افراد واجد شرایط یعنی همکاران آموزشی دارای مدرک فوق لیسانس، 12 سال سابقه کار و حداکثر 31 سال سابقه در مدارس اعم از مدیران و معلمان مدارس می‌توانند به پرتال آموزش و پرورش مراجعه و ثبت‌نام کنند.»

نعمت‌الهی ادامه داد: «125 هزار نفر واجد شرایط کاندیداتوری‌اند و یک هفته فرصت دارند تا ثبت‌نام کنند. در برخی استان 3 نفر در برخی 6 نفر و در برخی 9 نفر انتخاب خواهند شد که حداقل یک نفر از آن‌ها باید از بانوان و افراد انتخابی از هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم باشند.»

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «در نهایت 147 نفر منتخب استانی در هفته‌های آتی در مرحله دوم در جلسه‌ای در تهران شرکت می‌کنند و 3 نفر اصلی منتخب، مشخص می‌شوند که با معرفی وزیر و حکم رئیس جمهور آغاز به‌کار می‌کنند.»

او افزود: «تنها همکاران ما در مجموعه مدارس دولتی می‌توانند شرکت کنند. می‌خواهیم که همکاران واجد شرایط ما به دعوت وزیر آموزش و پرورش در پرتال آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار