بهارستان در هفته جاری؛ بازگشت CFT به نقطه اول

۲ وزیر در صحن و ۸ وزیر در کمیسیون سوال جواب می‌شوند

تهران (پانا)_ لایحه الحاق دولت به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم برای چهارمین بار به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌رود به امیدآنکه این آخرین حضور این لایحه در بهارستان باشد. وزرای آموزش و پرورش و علوم نیز در کمیسیون آموزش پاسخ عملکرد خود را خواهند داد.

کد مطلب: ۸۸۷۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری؛ بازگشت CFT به نقطه اول

مجلس شورای اسلامی در هفته جاری بعد از یک هفته تعطیلی به منظور سرکشی به حوزه‌های انتخابیه که البته شامل اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 نشد، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی خواهد داشت با این تفاوت که نشست علنی بهارستان‌نشینان در روز سه‌شنبه مطابق اعلام اعضای هیات رئیسه در دو شیفت کاری برگزار خواهد شد.

وکلای ملت در هفته جاری مطابق رسم معمول شاهد سوال نمایندگان از وزرای دولت دوازدهم خواهند بود. سوال رضا انصاری، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت (1 فقره) و احمد سالک، نماینده مردم اصفهان (1 فقره) در مجلس شورای اسلامی از بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت به همراه سوال عبداله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هفته جاری در صحن علنی مطرح خواهد شد.

نکته اینجاست که غلامی در هفته جاری بعد از لغو استیضاح خود برای دومین بار در ماه جاری برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی بهارستان حاضر خواهد شد.

با این حال به نظر می‌رسد مهم‌ترین دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری بررسی دوباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به CFT باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در هفته جاری گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد بررسی طرح حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان را به همراه بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خود دارند.

بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها، بررسی لایحه تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تأمین اجتماعی و کار و تعاون، بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به علاوه بررسی طرح معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی را در نوبت کاری خود دارند.

نمایندگان همچنین بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو، بررسی طرح موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتمایی آسیا و اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل متحد درباره تأسیس مرکز آسیا و اقیاسوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا را در دستور کار خود دارند.

تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تشکیل کمیسیون ویژه آسیب‌های اجتماعی، اجتماعی زنان، جوانان و خانواده نیز در هفته جاری مطرح خواهد شد.

متن کامل برنامه کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری را «اینجا» بخوانید.

اهم برنامه کاری وکلای ملت در کمیسیون‌های تخصصی نیز به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش

انتخاب اعضای کمیته بررسی ماده 234 حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.

حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جهت پاسخگویی به سوالات 5 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (محمد مهدی زاهدی، عباسعلی پوربافرانی، محمدرضا امیرحسنخانی، بیت اله عبدالهی، ولی داداشی)

حضور سیدمحمدبطحایی، وزیرآموزش وپرورش به منظور پاسخگویی به سوالات 4 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (عبدالغفور ایران نژاد، علی وقف چی، علیرضا سلیمی، جلال محمودزاده)

کمیسیون اجتماعی

بررسی عملکرد وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مورد اعزام نیروی کار به خارج

کمیسیون امنیت ملی

بررسی مسائل مرتبط با حوزه آبریز زاینده‌رود با حضور رضا اردکانیان و محمود حجتی، وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و سایر مسئولان ذیربط.

ادامه بررسی روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عربی سوریه با حضور مسئولان ذی‌ربط در وزارت امور خارجه و سایر نهادهای دخیل در موضوع.

کمیسیون انرژی

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی و توسعه نفت.

کمیسیون عمران

دعوت از بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت با حضور مسئولان دیوان محاسبات کشور به منظور بررسی عملکرد وزارت نفت در اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به علاوه قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته.

حضور وزیر نفت به منظور پاسخ به سوالات محمد مهدی افتخاری، نماینده فومن و شفت و حبیب‌اله کشت‌زر، نماینده بهبهان و آغاجری.

دعوت از محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به منظور پاسخگویی به سوالات 8 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (سید تقی کبیری، نماینده خوی، نادر قاضی پور و علیرضا محجوب، نمایندگان ارومیه و تهران، بیت‌اله عبدالهی، نماینده اهر و هریس، سیدعلی ادیانی، نماینده قائم‌شهر و سوادکوه، محمد حسن‌نژاد، نماینده جلفا، منصور مرادی، نماینده مریوان، محمدرضا صباغیان، نماینده مهریز، ابرکوه، بافق)

اعضا کمیسیون تلفیق نیز در روز شنبه در دو نوبت، یکشنبه و دوشنبه یک نوبت و روز چهارشنبه در دو نوبت لایحه بودجه سال 98 کل کشور را بررسی خواهند کرد.

کلیات لایحه بودجه سال 98 کل کشور پیشتر در این کمیسیون به تصویب نمایندگان رسیده بود.

متن کامل برنامه کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی را «اینجا» بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار