تمامی مدارس نوبت صبح استان خوزستان در روز شنبه تعطیل شد

تهران (پانا) - مدیر کل بحران استانداری خوزستان گفت: به دلیل وقوع گرد و خاک طی 48 ساعت گذشته تمامی مدارس نوبت صبح استان خوزستان در روز شنبه تعطیل می باشند.

کد مطلب: ۸۸۷۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تمامی مدارس نوبت صبح استان خوزستان در روز شنبه تعطیل شد

کیامرث حاجی زاده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آماده نبودن مدارس به دلیل نشست گرد و خاک بر روی میزها و نیاز به پاکسازی آنها بنا به پیشنهاد اداره کل بحران استانداری و موافقت استاندار تمامی مراکز پیش دبستانی، مهد کودکها و سه مقطع تحصیلی دانش آموزی سراسر استان در نوبت صبح فردا شنبه تعطیل شد.
وی گفت: مدارس نوبت عصر در سراسر استان دایر هستند و آموزش و پرورش موظف است تا قبل از آغاز شیفت بعد از ظهر مدارس خود را برای حضور دانش آموزان آماده نماید.
حاجی زاده تاکید کرد: تمامی ادارات و سازمانها موظفند نسبت به موافقت با مرخصی مادرانی که فرزندان آنها پیش دبستانی و یا دبستانی هستند برای روز شنبه همکاری لازم را انجام دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به امتحانات پایان ترم دانشگاهها هیچ مرکز دانشگاهی فردا در استان تعطیل نیست و امتحانات طبق برنامه انجام خواهد شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین گفت: تمامی ادارات دولتی استان خوزستان فردا دایر هستند و به مردم خدمات رسانی می کنند.
وی گفت: در حال حاضر توده گرد و خاک با منشا خارجی به سمت شرق، جنوبشرقی و شمال شرقی استان در حرکت است و تا فردا عصر از استان خارج می شود.
پدیده گرد و خاک بیش از 10 سال است که میهمان خوزستانی هاست که شامل گرد و خاکها با منشا داخلی و خارجی است اما امسال به لطف بارندگیهای زیاد کانونهای داخلی تا کنون فعال نشده اند.
مردم استان خوزستان بسیار خرسند بودند که امسال گرد و خاک دامان آنها را نگرفته است که روز گذشته گرد و خاکهای با منشا کانونهای خارجی این رویا و نشاط مردم خوزستان را برهم زد.
دولت سال گذشته با تصویب بودجه نسبتا خوبی بحث مهار ریزگردها در استان را آغاز کرد که با حفر یک کانال 12 کیلومتری آب از کارون به سمت کانونهای ریزگرد و نیز نهالکاری در سطح 30 هزار هکتار تا حدودی به مهار این کانونها پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار