رونمایی از خودرو نمایش سیار و آسمان‌نمای دیجیتال خراسان جنوبی

تهران (پانا) - در سفر سه روزه مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان خراسان جنوبی، اولین خودروی نمایش سیار و نخستین آسمان‌نمای دیجیتال این استان رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۸۷۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از خودرو نمایش سیار و آسمان‌نمای دیجیتال خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، طی مراسمی با حضور حسین ربانی‌غریبی معاون تولید، حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، روح‌الله کاظمی‌زاده مدیرکل نظارت بر انتشارات و حامد میرزاحسینی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون از اولین خودروی نمایش سیار کانون استان با عنوان «قاصدک» روز 27 دی 1397 در مرکز شماره یک و فراگیر کانون بیرجند رونمایی شد.

مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: قاصدک فیلم و نمایش سیار کانون با هدف، انتقال مفاهیم اجتماعی، اخلاقی در قالب نمایش، تمرین خوب زندگی کردن، ایجاد روحیه شادابی، نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شد.

طاهره حمیدی اضافه کرد: قاصدک نمایش سیار کانون در طول سال به دیدار کودکان ساکن در مناطق محروم که دسترسی آسان برای تماشای نمایش‌های عروسکی و تازه‌ترین فیلم‌های کودک و نوجوان را ندارند، خواهد رفت تا لذت تماشای نمایش‌ها و فیلم را تجربه کنند.

مدیرکل کانون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این قاصدک سیار در اولین اجرا، بچه‌ها را به دیدن نمایش عروسکی «نخودی» دعوت کرد که یک نمایش شاد و مهیج است.

به مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قاصدک نمایش سیار کانون پرورش فکری تا پایان امسال با 40 نمایش عروسکی و فیلم به دیدار کودکان به ویژه کودکان مناطق محروم خواهد رفت.

اولین آسمان‌نمای دیجیتال شهرستان درمیان افتتاح شد

با افتتاح رسمی اولین آسمان‌نمای دیجیتال کانون استان خراسان جنوبی، بچه‌های شهرستان درمیان زیبایی‌های آسمان شب را با شگفتی‌هایش زیباتر از همیشه می‌بینند.

این آسمان‌نما با اعتباری بالغ بر 100میلیون تومان در زمینی به مساحت 60 مترمربع به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کانون خراسان جنوبی در آیین افتتاح این آسمان‌نما نیز گفت: دنیای پر رمز و راز آسمان ِشب سرشار از اسرار و شگفتی‌های ناب آفرینش است و راه‌اندازی اولین آسمان‌نمای دیجیتال کانون استان در شهرستان درمیان که آسمان کویری آن بسیار دیدنی است، هدیه‌ای به کودکان و نوجوانان مرزنشین بود تا این عزیزان برای افزایش آگاهی و دانش علمی خود نگاه علمی و دقیق‌تری به آسمان داشته باشند.

طاهره حمیدی با بیان این‌که سه آسمان‌نمای دیگر در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و طبس آماده بهره‌برداری است، گفت: توجه به فعالیت‌های علمی متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان و آشنایی آنان با ویژگی‌های علم نجوم، آموزش ساده اجرام و پدیده‌های آسمانی از جمله اهداف ساخت پروژه‌های آسمان‌نما در استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

آیین افتتاح این آسمان‌نما ظهر روز 26 دی با حضور مسئولان کانون و جمعی از مسئولان شهرستان درمیان در مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر برگزار شد.

گفت‌وگو با متخصصان برای انتشار و تولید محتوای مورد نیاز کودکان و نوجوانان

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون در بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر کانون بیرجند گفت: برای انتشار و تولید محتوای مورد نیاز و متناسب با سلیقه مخاطبان با نویسندگان، شاعران، تصویرگران و افراد متخصص در حوزه گرافیک به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

روح ا... کاظمی‌زاده اضافه کرد: ما به تمامی نویسندگان احترام می‌گذاریم و برای انتشار کتاب‌هایی که کودکان و نوجوانان به خوانش آن علاقه‌مند باشند علاوه بر مشورت با متخصصان در حوزه نویسندگی و تصویرگری به شنیدن صدای مخاطب نیازمند هستیم، بنابراین منتظر شنیدن نظرهای مربیان کانون هستیم.

در ادامه این بازدید مربیان مرکز شماره یک و فراگیر کانون و مربیان سیار روستایی و شهری کانون بیرجند به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در حوزه چاپ و نشر کتاب‌ها پرداختند و از کتاب‌های مورد علاقه اعضای کانون سخن گفتند.

در این بازدید حامد میرزاحسینی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون نیز حضور داشت.

رونمایی از کتاب نمایش‌نامه و پوستر عکس کودک

هم‌زمان با حضور مسئولان ارشد کانون در بیرجند، کتاب مجموعه نمایش‌نامه شامل آثار پنج مربی مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی و پوستر اولین مهرواره استانی عکس کودک با محوریت تمرین زندگی در مراکز استان رونمایی شد.

این کتاب حاصل تلاش و همت مربیان کانون این استان در کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی است که با حضور آتسا شاملو کارشناس مرکز تئاتر کانون سال گذشته برگزار و پس از یک سال، امروز در 124 صفحه سیاه و سفید با جلد رنگی چاپ و منتشر شد.

ارتقای دانش تخصصی مربیان، تشویق و ترغیب آنان به حضور در کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، مستند سازی و کاربردی شدن متون نمایشی از جمله اهداف چاپ این کتاب به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار