برگزاری محفل انس با قرآن کریم درروستای میان زو بجنورد

بجنورد(پانا)- محفل انس با قرآن کریم ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به یاد شهدای گرانقدر روستا شهیدان سرافراز سیدعلی اصغرزاده و محمد زرین کفش و با حضور جمعی از نمازگزاران و علاقمندان به کتاب الهی، درروستای میان زو شهرستان بجنورد برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۷۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل انس با قرآن کریم درروستای میان زو بجنورد

مدیر خانه قرآن روستای میان زو گفت: در این محفل قرآنی قاریان قرآن کریم اسماعیل نیک فهم (رتبه اول قرائت تحقیق کشوری در مسابقات طرح قدس و...)، احمد رضا دبدبه و حافظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هادی اسماعیل زاده (رتبه اول حفظ کل کشوری در مسابقات نیروی مقاومت بسیج و...) آیاتی از کلام الهی را تلاوت نمودند.

رئوف نجفی افزود: در خانه قرآن روستای میان زو بیش از70 نفر عضو فعال در بخش دانش آموزی و 25 نفر نیز در بخش بزرگسالان در قالب کلاس های قرائت، تجوید، حفظ و اجرای طرح بشارت 1452 به مربیگری خانم فاطمه سادات اصغرزاده (ویژه خواهران) و اینجانب رئوف نجفی (ویژه برادران) مشغول به فراگیری قرآن کریم می باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده در زمینه های تربیتی، دینی، ورزشی، آموزشی و... اظهار داشت:این طرح در سه مرحله (چله) پاییزه، تابستانه و ماه مبارک رمضان برگزار می گردد و شرکت کنندگان با حضور در برنامه های این طرح و کسب امتیازهای لازم در بخش های (مسجد، پایگاه، کانون، مدرسه و والدین) جوایزی ارزنده در هر مقطع دریافت و همچنین به اردوهای زیارتی و تفریحی اعزام خواهند شد.

نجفی افزود:این محفل قرآنی با همکاری و مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی ، اوقاف و امور خیریه، نیروی مقاومت بسیج، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، ستاد دهه فجر، دهیاری، هیات امناء و پایگاه مقاومت بسیج مسجد حضرت رسول الله (ص)، خانه قرآن روستای میان زو و گروه قرآنی اعزامی از شهرستان شیروان برگزار گردید.

مدیرخانه قرآن روستای میان زو گفت: با توجه به استقبال خوب دانش آموزان و بزرگسالان از برنامه های قرآنی، این خانه قرآن جهت آموزش بهتر نیازمند 30 جلد کتاب قرآن مجید به همراه رحل قرآن، یک دستگاه قلم قرآنی هوشمند، یک دستگاه دیتا پروژکتور به همراه پرده، یک دستگاه آمپلی فایربه همراه میکروفون، و تعدادی جوایز جهت اهداء به منتخبین مسابقات و برنامه های فرهنگی می باشد.

روستای میانزو از توابع بخش گرمخان در دهستان گیفان، در نزدیکی منطقه زیارتی، سیاحتی ایوب نبی (ص) و در فاصله 65 کیلومتری شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی ایران قرار دارد.

این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن 367 نفر (۱۱۸خانوار) بوده‌ و ساکنین آن را قدیمی ‌ترین اقوام خراسان یعنی تات‌ها تشکیل می‌دهند که به زبان باستانی تاتی سخن می‌رانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار