برگزاری دومین جلسه کلاس آموزشی ویژه مربیان پیشتاز

یزد (پانا) - کلاس آموزش مهارتی ضمن خدمت مربیان تشکیلات دانش آموزی، به منظور آشنایی با آموزش های دانش معرفتی، مهارتی و تشکیلاتی با حضور بیش از 100 نفر از مربیان پیشتاز آموزش و پرورش ناحیه یک در کانون فرهنگی تربیتی فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۶۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین جلسه کلاس آموزشی ویژه مربیان پیشتاز

به گزارش پانا، دومین جلسه دوره آموزشی ویژه مربیان پیشتاز آقا و خانم تمام مقاطع تحصیلی با تدریس مدرسان مجرب و با حضور اعظم فتاحی و فاطمه یادگار، مسئولین سازمان دانش آموزی، تشکیل شد.

منیره کاردان، دبیر مجمع مدرسین استان، بعنوان یکی از مدرسین این دوره اموزشی در سخنانی با تاکید بر پویایی و شادابی فضاهای آموزش تشکیلاتی گفت: در کنار آموزش های رسمی مدرسه، فعالیت های غیر رسمی نه تنها لازم و ضروری است بلکه باعث تربیت صحیح دانش آموزان و ارتقای سطح کیفی زندگی مربیان، دانش آموزان و خانواده های آنان می شود.

او کاملترین تشکیلات در مواقع حوادث غیر مترقبه را تشکیلات دانش آموزی دانست و اظهار امیدواری کرد: با تلاش مداوم و ایجاد ظرفیت های مناسب، تمامی دانش آموزان بتوانند با بهره گیری کافی از کلاس ها و ظرفیت های ایجاد شده، مجهز به یادگیری اصول و قواعد کاربردی آموزش های مهارتی شوند.

وی آموزش و پرورش را زیر بنای توسعه و پیشرفت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش را مبنا و زیر بنای توسعه و پیشرفت جامعه بدانیم باید به دانش آموزان که اصلی ترین رکن در این زمینه هستند توجه ویژه و جدی داشته باشیم.

کاردان با ذکر این مطلب که سازمان دانش آموزی حوزه عمل و اجرا است، گفت: بایستی از تمامی ظرفیت های سازمان دانش آموزی و مدرسان توانمند استان، برای آموزش های مهارتی مربیان پیشتاز و پویایی و شادابی فضای مدارس استفاده کنیم.

وی افزود: سازمان دانش آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش آموزان و با هدف ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه دانش آموزان در زمینه های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری ایجاد شده است.

کاردان ضمن اشاره به آموزش های پیش بینی شده در قالب این سازمان اظهار داشت: این آموزشها باید به سمت مهارت های اجتماعی حرکت کند و در برنامه هایی همانند اردوهای دانش آموزی (زندگی در شرایط سخت)، قدرت حل مساله، فن بیان و سایر مهارت های لازم به دانش آموزان، آموزش داده شود.

وی با توجه به سن متربی، منشهای مربوط به دانش آموزان هر مقطع را یادآور شد و تاکید کرد: دست زدن و فریاد شادی باعث ایجاد تعادل بین دو نیمکره مغز می شود.

حمید رضا فلاح زاده، معاون فعالیتهای سازمان دانش آموزی، بعنوان مدرس دیگر این دوره نیز پیرامون دانش تشکیلاتی، نحوه استقبال، انواع فریادهای شادی، دست زدن و ... بصورت کارگاهی و با همکاری مربیان، آموزشهای لازم را ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار