سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی : برخی برای شکست دولت و اصلاح‌طلبان حاضرند مملکت را زمین بزنند

ساری (پانا) - سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران با اشاره به جمعی که برای شکست دولت و اصلاح‌طلبان حاضرند مملکت را زمین بزنند، از متفق بودن آنان با خواسته‌های دشمنان انتقاد کرد.

کد مطلب: ۸۸۶۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی : برخی برای شکست دولت و اصلاح‌طلبان حاضرند مملکت را زمین بزنند

سید حسین مرعشی بعدازظهر امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه مازندران در شهرستان ساری برگزار شد، با بیان اینکه امروز مردم تحت فشار و سختی هستند که باعث دلزدگی و خستگی سیاسی آنان شده است، گفت: «پیش‌بینی مخالفان کشور این بود که فشارهای ناشی از تحریم، باعث از پا درآمدن مردم می‌شود، گرچه منجر به نارضایتی عمومی شده است اما منجر به تحقق این پیش‌بینی نشده است.»

او یکی از لوازم عبور از شرایط فعلی را وحدت جبهه اصلاحات دانست که طبیعتا نیازمند گذشت از سوی همگان است. مرعشی گفت: «سرمایه بزرگی مثل آقای هاشمی را نداریم اما آقای خاتمی را که مایه افتخار کشور است، داریم.»

مرعشی به شروع به کار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دور سوم اشاره کرد و ادامه داد: «ظرف یک ماه آینده اولین اجلاس سراسری استان‌ها برگزار و ابهامات رفع خواهد شد.

او علی‌رغم عدم حضور خود در در این شورا نسبت به آینده آن اظهار خوش‌بینی کرد.

مرعشی در پاسخ به سوالی پیرامون مصاحبه سیدمحمد موسوی خویینی‌ها رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با خبرگزاری ایرنا و ارائه مطالبی در مورد هاشمی رفسنجانی گفت: «آخرین خبری که شب گذشته من از مجید انصاری در مورد ایشان داشتم، آقای خوئینی‌ها یک درخواست از ستاد برزگداشت رحلت آقای هاشمی داشت و قبل آن هم اعلام کرد که مصاحبه‌اش جنبه انتقادی خواهد داشت. خبرنگار بدون اطلاع ستاد و خود آقای خوئینی‌ها دست به انتشار آن زد. در حالی که آقای خوئینی‌ها اجازه داده بود بخش‌هایی از مصاحبه حتی حذف شود و نیز قرار نبود که مصاحبه به آن صورت منتشر شود.»

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران تأکید کرد که انتقاد باید سازنده باشد و زیر سوال بردن کسی که در قید حیات نیست و مردم به او در سیاست اتکا دارند، خالی از اشکال نیست. او گفت : «به این امر پاسخ محدودی در روزنامه سازندگی دادم و ادامه‌اش به صلاح نیست.»

منتقد عملکرد دولت هستیم

مرعشی در تشریح عملکرد دولت، دولت را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: «در دولت یازدهم، آقای روحانی کارکرد قابل دفاعی داشت. تمرکزش بر حل مسئله بین‌المللی ایران بود. به نتیجه رساندن برجام هنوز یکی از موفقیت‌های دیپلماسی ایران است. عملکرد دولت را در زمینه‌ها نمی‌پسندم. دولت در صحنه سیاسی کشور بدون دلیل حامیان و پشتوانه اجتماعی خود را رها کرده است. مخالفان که مخالف هستند و گاه مخالفتشان تا حد ضربه زدن به کشور هم ممکن است پیش رود. دولت باید موافقان خود را در صحنه نگه دارد.»

مرعشی ادامه داد: «ما منتقد عملکرد دولت هستیم اما یادمان باشد که در عین اینکه منتقد هستیم ما و دولت باید با هم این مسیر سخت را طی کنیم. با رها کردن روحانی شرایط بهتری برای کشور پیش نمی‌آید.»

او با اشاره به جمعی که برای شکست دولت و اصلاح‌طلبان حاضرند مملکت را زمین بزنند، از متفق بودن آنان با خواسته‌های دشمنان انتقاد کرد.

در برخورد با علت مرگ هاشمی باید دقت بیشتری می‌شد

مرعشی در پاسخ به سوالی پیرامون نوع مرگ هاشمی رفسنجانی گفت: «کسی به هیچ سندی نرسیده است که این اتفاق ناگوار ناشی از توطئه و ترور باشد. اما جامعه نیز نپذیرفته که حادثه به شکل طبیعی اتفاق افتاده است. حوزه بهداشت و درمان یک اشتباه داشت. در مورد شخصیت‌های سیاسی در این سطح نباید بلافاصله جواز دفن صادر شود. باید دقت بیشتری می‌شد. ایست قلبی یک معلول است. علت ایست قلبی چه بود؟ یک نقصی در برخورد با این موضوع وجود داشت و دقت کافی صورت نگرفت.»

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران در مورد وضعیت اقتصادی فعلی کشور و تاثیر آن در انتخابات پیش رو گفت: «اگر وضعیت اقتصادی خوب نیست به این معنا نیست که مردم به آن‌ها که شعارهای تند می‌دهند، اعتماد کنند.»

او در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «لازم نیست که شخصیت‌هایی مثل آقای خاتمی به انتخابات وارد شوند البته بد است که نظام جمهوری اسلامی در چهلمین سال پیروزی‌اش فقط دو رئیس‌جمهور رستگار داشته باشد: شهید رجایی و مقام معظم رهبری.»

مرعشی حزب کارگزاران سازندگی را دارای برنامه نه تنها برای انتخابات بلکه برای همه مسائل کشور دانست و گفت: «پیشنهاد ما به طور مشخص این است که باید در چهلمین سال استقرار نظام با بررسی و ارزیابی چهل سال تجربه، آینده را پی‌ریزی کنیم. مسئله کارآمدی قوای سه‌گانه دغدغه اصلی کارگزاران است چرا که با ناکارآمدی نمی‌توانیم پاسخگوی سوال‌های مردم بخصوص جوانان باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار