رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس: بازی های فکری زمینه ساز تفکر روش دار در دانش آموزان است

شیراز (پانا )_محسن کلاری در حاشیه بازدید از روند برگزاری مسابقات بازی های فکری ناحیه چهار شیراز در گفت و گو با پانا افزود: المپیاد رویش در چهارمین دوره خود در سال 97 برای نخستین بار در مرحله ناحیه و منطقه ای برگزار شده است.

کد مطلب: ۸۸۶۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس: بازی های فکری زمینه ساز تفکر روش دار در دانش آموزان است

وی ادامه داد: مرحله ی ناحیه و منطقه ای این دوره از مسابقات در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و در ۱۲ رشته در مناطق و نواحی در حال برگزاری است و برگزیدگان به مرحله استانی که سوم و چهارم بهمن ماه برگزار میشود ، راه می یابند.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس، هدف برگزاری المپیاد رویش را ایجاد تفکر روش دار، در دانش آموزان و دور کردن آنان از فضای رایانه ای و بی تحرکی دانست و تصریح کرد : با استفاده کمتر از بازی های رایانه ای و روی آوردن به بازی های فکری میتوان مانع از بروز آسیب های فضای مجازی شد.

به گفته ی کلاری مرحله کشوری این دوره از رقابت ها در اواخر بهمن ماه برگزار و دانش آموزان برگزیده در مسابقات رویش سازمان دانش آموزی می توانند در بازی های آسیایی که امسال در شیراز برگزار می شود شرکت نمایند.

وی با اشاره به نیاز مناطق به مربی برای آموزش این بازی ها به دانش آموزان، گفت: سازمان دانش آموزی در زمینه آموزش مربی نیز اقدام به برگزاری دوره مربیگری رایگان بازی های فکری به بیش 600 نفر از همکاران فرهنگی علاقمند به بازی های فکری، کرده که با این اقدام دانش آموزان در تمام نقاط استان به مربیان دسترسی داشته اند.

المپیاد رویش در مرحله ناحیه ای در ناحیه ۴ شیراز با حضور بیش از ۳ هزار دانش آموز در ۶ رشته و در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ دی ماه در سالن ورزشی امام علی (ع) برگزار شد.
المپیاد رویش در رشته های برج دومینو ، لیوان چینی، جنگا و ریورسی، بلاک آس دو نفره، در مقطع ابتدایی و مکعب روبیک، دومینو تاپلینگ، جنگا و ریورسی و بلاک آس چهار نفره در مقطع متوسطه برگزار می شود.

خبر نگار :کیمیا موحد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار