هم افزایی دانشگاه های یک منطقه باعث ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی آن منطقه می شود

اصفهان (پانا) - رئیس دانشگاه کاشان در نشست چهارجانبه هیات رییسه دانشگاه های کاشان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و شهیدرجایی کاشان گفت: هم افزایی دانشگاه های منطقه باعث ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی آن منطقه می شود.

کد مطلب: ۸۸۶۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هم افزایی دانشگاه های یک منطقه باعث ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی آن منطقه می شود

عباس زراعت برگزاری این نشست ها را در راستای تبادل افکار و اندیشه ها و تجربیات اعضای هیات رییسه دنشگاه ها برای حل مشکلات جامعه لازم دانست و افزود: هدف اصلی جامعه‎ دانشگاهی باید توسعه و تعالی منطقه در همه‎ی زمینه‎ها باشد و در این راستا باید تعامل و همکاری و ارتباط متقابل دانشگاه‎ها به‎صورت مستمر، منسجم و کارآمد وجود داشته باشد.

وی به پتانسیل ها و ظرفیت های مثبت دانشگاه های منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه ها در حل مشکلات مسایل منطقه و ارتقای جایگاه شهرستان نقش بسزایی دارند.

دکتر زراعت موازی کاری و سیاسی کاری را یکی از مشکلات دستگاههای اداری و اجرایی منطقه دانست و خاطر نشان کرد: سیاسی کاری آفت توسعه است و دانشگاه ها باید حرفه ای کارکنند و در این زمینه می توانیم در یک فضای حرفه ای، آرام و ایمن وظایف خودمان را انجام دهیم.

وی مسئولیت دانشگاه ها را در این برهه از زمان بسیارسنگین دانست و خاطر نشان کرد: پژوهش محوری و جامعه محوری باید از سیاست های اصولی دانشگاه ها باشد.

رئیس دانشگاه کاشان اظهار کرد: یکی از اساسی ترین و ریشه ای ترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم .

وی با اشاره به نظر متخصصان توسعه، که جامعه به سمت حاکمیت اجتماعی و مجازی پیش می رود و حاکمیت و اعتبارات دولتی دیگر معنایی ندارد، خاطر نشان کرد: اگر مردم به ما اعتماد کنند از نظر مادی نیز هزینه هایشان را تامین می کنند.مهم ترین مشکل دانشگاهها در زمان کنونی عدم جلب اعتماد مردم است و این اعتماد زمانی حاصل می شود که مردم احساس کنند دانشگاهها نیاز های جامعه را برطرف می کنند.نیاز جامعه امروز احساس رضایت است و رضایت با تکنولوژی و رفاه حاصل نمی شود بلکه باید امید و انگیزه به جامعه تزریق گردد که دانشگاهها و بویژه متخصصان علوم انسانی می توانند این رسالت را انجام دهند.

دکتر زراعت با بیان اینکه توسعه پایدار دو رکن مادی و معنوی دارد، افزود: باید دانشگاهیان تلاش کنند تا با هم افزایی به سمت توسعه پایدار حرکت کنند.

رئیس دانشگاه کاشان نقش بانوان و کودکان را برای توسعه پایدار حایز اهمیت دانست و گفت: اگر بتوانیم به صورت مشترک، مرکزی را برای آموزش بانوان و تربیت فرزندان ایجاد کنیم و بحث سلامت بانوان را ارتقا دهیم بهتر می توانیم به اهداف توسعه دست یابیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار