پسماند شهرهای میاندوآب و مهاباد در محل مشترک دفع می شود

ارومیه(پانا)-شهردار میاندوآب گفت: برای دفع بهداشتی و اصولی پسماند این شهر و مهاباد محل مشترکی در حد فاصل این 2 شهر مشخص شده است.

کد مطلب: ۸۸۶۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پسماند شهرهای میاندوآب و مهاباد در محل مشترک دفع می شود

رسول ملکی اظهار داشت: موضوع دفع پسماند در میاندوآب به امری پرچالش تبدیل شده و با توجه به اینکه وضع فعلی محل دفع پسماند شهری میاندوآب به علت اینکه ظرفیت آن تکمیل شده است ازاین رو کار ساماندهی آن در دستور کار قرار دارد.


وی اضافه کرد: هم اکنون با ماشین آلات موجود هر ماه نسبت به خاکریزی زباله ها در مکان فعلی اقدام می شود تا از پخش شدن زباله ها به محیط اطراف جلوگیری شود.


ملکی ادامه داد: انتقال محل فعلی پسماند به محل جدید در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان در حال بررسی و طی مراحل اداری جهت انتقال و واگذاری زمین مورد نظر توسط منابع طبیعی به شهرداری است تا پس از واگذاری اقدامات لازم برای دفع اصولی و بهداشتی پسماند از سوی شهرداری انجام شود.


وی گفت: همچنین مرحله بعدی که در این قضیه دخیل است، اقدام استانداری برای تجمیع پسماند 44 شهر استان است که در 9 منطقه زباله های خود را جمع آوری و به صورت مشترک از این سایت ها استفاده کنند تا به علت حجم زیاد زباله، امر سرمایه گذاری نیز برای راه اندازی کارخانه کمپوست یا تولید برق تسهیل شود.


ملکی افزود: یکی از این مکان ها، حد فاصل میاندوآب و مهاباد نرسیده به سه راهی ترشکان است که در این رابطه با توجه به پیگیری های استانداری نشست های زیادی بین 2 شهرداری میاندوآب و مهاباد در محل شهرداری میاندوآب برگزار شده است.


شهردار میاندوآب با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در جلسه کارگروه پسماند به اطلاع اعضای کارگروه رسیده و از آن استقبال شده است، بیان کرد: در روزهای گذشته هم فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر این 2 شهر از محل پیشنهادی به طور مشترک بازدید کردند که با توجه به اینکه محل جدید جزو زمین های مازاد بر نسق منطقه بوده و از زمین های ملی است، برای دفع بهداشتی پسماند 2 شهرستان اختصاص داده شده است.


ملکی ادامه داد: این محل در حال کارشناسی توسط حفاظت محیط زیست است و مسوولان 2 شهرستان بسیار مشتاق هستند که دفع پسماند در اسرع وقت به این محل منتقل شود تا زمینه لازم برای سرمایه گذاران در این حوزه نیز فراهم شود.


وی گفت: طی یک هفته آینده نشست نهایی میان مسوولان 2 شهرستان جهت ارایه گزارش نهایی به کارگروه پسماند استان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار