سرانه مصرف روزانه آب در ایران ۲۰۰ لیتر و در جهان ۱۳۰ لیتر است

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران می‌گوید سرانه مصرف روزانه در جهان به طور استاندارد برای هر نفر ۱۳۰ لیتر است که این رقم در کشور ما ۲۰۰ لیتر است. که این مهم مستلزم فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و همچنین بازچرخانی آب است.

کد مطلب: ۸۸۶۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
سرانه مصرف روزانه آب در ایران ۲۰۰ لیتر و در جهان ۱۳۰ لیتر است

اختتامیه دومین جشنواره ملی نقاشی "آب=زندگی" با حضور مشاور معاون وزیر ارشاد اسلامی، فرماندار شهرستان شهریار، مدیرعامل آبفای غرب استان تهران ، مدیرعامل موسسه هنر و اندیشه بیستون، مسئولان محلی اولیا و دانش‌آموزان آثار برگزیده در شهرستان شهریار برگزار شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از برگزاری دومین جشنواره نقاشی "آب=زندگی" در غرب استان تهران ، مردم و دیگر سازمان‌های کشور را به ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب دعوت کرد.

مهدی اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: با وجود کمبود جدی آب در سطح کشور هنوز هم بخش زیادی از جامعه خطر کم آبی را چنان که باید درک نکرده است و یا آگاهی لازم در خصوص نحوه مدیریت مصرف آب ندارند.

وی افزود: در این ایام که "آب، از نفس افتاده است " دانش‌آموزان بهترین رسانه برای رساندن پیام اهمیت آب هستند، آنان هم تاثیرپذیر و هم تاثیرگذار هستند، بنابراین آموزش و مشارکت دادن آنها در طرح‌هایی مثل همیار آب یا حامی آب و از این قبیل، علاوه بر تقویت حس مسئولیت‌پذیری در آنها، می‌تواند موجبات تعمیق باورها و ترویج هنجارهای درست در مدیریت مصرف منابع آب از طریق آنها در سطح خانواده ها را فراهم سازد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران تصریح کرد: در غرب استان حدود 215 هزار اشتراک آب داریم که از این تعداد حدود 25 درصد آنها بیشتر از 20 مترمکعب در ماه مصرف دارند.

وی ادامه داد: سرانه مصرف روزانه در جهان به طور استاندارد برای هر نفر 130 لیتر است که این رقم در کشور ما 200 لیتر است. که این مهم مستلزم فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و همچنین بازچرخانی آب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار