معاون پرورشی و فرهنگی :معلم کرمانشاهی مقام سوم جشنواره همیار مشاور کشور را کسب کرد

کرمانشاه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از کسب مقام سوم جشنواره همیار مشاور کشور توسط معلم کرمانشاهی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی :معلم کرمانشاهی مقام سوم جشنواره همیار مشاور کشور را کسب کرد

سید مجتبی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در سالن جلسات اداره کل از کسب مقام سوم جشنواره همیار مشاور کشور توسط معلم کرمانشاهی خبر داد.

وی افزود به استناد نامه شماره 520/209607 - 97/10/15 وزارت متبوع و اعلام دبیرخانه کشوری همایش همیار مشاور، در اولین جشنواره ملی همیار مشاور، خاتون عزتی از همکاران ناحیه دو کرمانشاه در بخش مقاله‌نویسی و تحقیق با موضوع «شناسایی عوامل ﻣﺅثر بر کیفیت اجرای طرح همیار مشاور در مدارس دخترانه متوسطه اول کرمانشاه و ارائه الگوی مطلوب» موفق به کسب مقام سوم کشور شد.

موسوی، ضمن تبریک این موفقیت به جامعه فرهنگیان، ابراز امیدواری کرد این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد و در آینده، شاهد افتخارات بیشتری در حوزه‌ی تعلیم و تربیت استان کرمانشاه باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص ضرورت‌ها و اهداف اجرای این جشنواره و برنامه‌های همیار مشاور افزود: توانمندی و مشارکت کامل افراد در تغییر رفتار آنان بسیار مؤثر است. برنامه‌ی همیاران مشاور، با تمرکز بر این اصل که دانش­‌آموزان نوجوان ترجیح می­دهند درباره­‌ی مشکلات و امور خود با همسالان مشورت نمایند و قابلیت‌های لازم را برای یاری رساندن به یکدیگر دارا هستند، طراحی و اجرا شده‌است.

وی ادامه داد: در این برنامه، تعامل بین اعضای گروه ایجاد می‌شود که می­تواند عامل مهمی در موفقیت برنامه مذکور باشد و از بروز بسیاری ناهنجاری‌ها و کج‌رفتاری‌های افراد جلوگیری کند.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این برنامه­ می­تواند با بهره­‌گیری از رویکرد تأثیر بیشتر همسالان بر همدیگر و یاری‌رسانی مؤثرتر آنان در افزایش اثربخشی برنامه­‌ی مشاوره­‌ای مدرسه و کاهش اختلالات روانی، رفتاری و تحصیلی مفید واقع شود.

وی تشخیص به موقع و زود هنگام مشکلات دانش‌آموزان را نوعی اقدام پیشگیرانه دانست و خاطر نشان کرد: این تعامل می­تواند در تمام فرآیند برنامه­‌ی آموزشی به صورت فعالانه توسط همسالان صورت پذیرد و در طی این روند، فرصت­های بی­‌نظیری جهت یادگیری و انتقال اطلاعات برای گروه­های همسال ایجاد کند تا با تعامل درون‌گروهی و برون­‌گروهی مفاهیم را آموخته و به آن استحکام بخشند.

موسوی در پایان، هدف از برگزاری این جشنواره را کمک به تقویت توانمندی­های فردی، اجتماعی و ارتباطی دانش­‌آموزان و همچنین تقویت حس ﻣﺴﺅولیت‌پذیری و ترویج فرهنگ مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی در بین دانش‌آموزان برای حفظ و ارتقای سلامت و توان فرد و سایر نوجوانان دانست.

اولین جشنواره علمی پژوهشی همیار مشاور به میزبانی شهرستان ساری استان مازندران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار