مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در آیین اختتامیه همایش ملی همیار مشاور:

مهم‌ترین اصل همیار مشاور آموزش حس مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی در دانش‌آموزان است

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران پرورش و ارتقای حس مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی را از مهم‌ترین اصول نزد دانش‌آموزان همیار مشاور برشمرد که در دوران برزرگسالی نیز نزد آنان نهادینه خواهد بود.

کد مطلب: ۸۸۶۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین اصل همیار مشاور آموزش حس مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی در دانش‌آموزان است

عسکری نیکزاد در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی همیار مشاور که صبح امروز در شهرستان ساری برگزار شد، دوران نوجوانی را دوران پرتلاطمی برشمرد که فرد نوجوان را در کشاکش خروج از دوره کودکی و ورود به دوره بزرگسالی قرار می‌دهد و گفت: «اگر در این دوران مشاوره درستی به نوجوانان نرسد، آسیب‌های غیرقابل جبرانی را در پی خواهد داشت.»

او برخورداری از مشاوران هم‌سال زیر نظر مشاوران مدرسه را بهترین فرصت برای مشاوره دادن به نوجوانان دانست و ادامه داد: «از آن‌جایی که تشکل همیار مشاور از بین خود دانش‌آموزان شکل می‌گیرد، بیشترین تأثیر را خپاهد داشت و‌آنین تشکل‌هایی در سراسر جهان پذیرفته شده است.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران برقراری ارتباط صمیمانه با دانش‌آموزان دیگر، همکاری نزدیک با مشاوران آموزشگاه، کمک به مشاوران در زمینه شناخت مشکلات دانش‌آموزان به دلیل نزدیکی که با دانش‌آموزان دارند و ارائه مهارت‌های تحصیلی به دیگر دانش‌آموزان زیر نظر مشاوران مدرسه را از مهم‌ترین وظایف همیاران مشاور اعلام کرد.

نیکزاد گفت: «باید به همیار مشاور آموزش دهیم که مسائل دوستان خود را در اختیار دیگر دانش‌آموزان قرار ندهد و آن‌ها را به عنوان یک راز نزد خود نگه دارد؛ نصیحت نکند، در انجام کار دیگری را قضاوت نکند و به سبب مشکلات او را سرزنش و تحقیر نکند، برچسب به هسالان خود نزند.»

او ادامه داد: «دانش‌آموزی اگر در معرض خطر و تهدید باشد، نزدیک‌ترین و سریع‌ترین زمانی که می‌تواند به مشاوره لازم دست یابد، مراجعه به همیار مشاور است.»

نیکزاد صفاتی را برای همیاران مشاور مهم برشمرد: «دانش‌آموزانی را انتخاب کنیم که عاقل باشند به معنای خاص خود، دانش و اطلاعات آنان در این حوزه را به‌روز کنیم و قائل به اصل مشاوره را که رازداری است، باشند، دیندار و خیرخواه باشند.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران تقویت توانمندی فردی و اجتماعی، برقراری ارتباط بین دانش‌آموزان و پرورش حس مسئولیت و مشسارکت‌جویی در آنان، مهیا ساختن برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری سالم و به موقع، ترویج فرهنگ راهنمایی و مشاوره را از جمله نتایج طرح همیار مشاور برشمرد.

نیکزاد تأکید کرد که هر جا کار به دانش‌آموزان سپرده شد، کار بهتر انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار