معاون دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب فنی و حرفه ای : ایجاد 34 رشته بر اساس نظام شایستگی

بیرجند (پانا) - معاون دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب فنی و حرفه ای گفت: از مجموع 44 رشته مصوب 34 رشته مبتنی بر نظام شایستگی طراحی شده و 10 رشته نیز بر اساس تئوری علمی آموزش داده می شود.

کد مطلب: ۸۸۶۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب فنی و حرفه ای : ایجاد 34 رشته بر اساس نظام شایستگی

حسن آقا بابایی، معاون دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب فنی و حرفه ای،صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پانا در بیرجند گفت : 100درصد کتب رشته هایی که مبتنی بر شایستگی طراحی شده اند نو نگاشت شده اند و فقط کتب 10 رشته که بر اساس نظام قدیم هستند باید نونگاشت شوند.

او، آموزش مبتنی بر پودمان را مهم ترین رویکرد برای استقرار نظام شایستگی دانست و افزود : با اجرای پودمان ها 30 شغل ایجاد می شود.

رضا یکه خانی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: از مجموع 204 رشته مصوب در هنرستان های کار دانش و فنی و حرفه ای کشور تعداد 75 رشته در هنرستان های استان آموزش داده می شود که از این تعداد 22 رشته در هنرستان های فنی و حرفه ای به صورت نظام شایستگی آموزش داده می شود.

او از تحصیل 30 هزار دانش آموز دختر و پسر استان در دوره متوسطه دوم خبر داد و گفت : از این تعداد، 17 هزار دانش آموز در رشته های نظری و 13 هزار دانش آموز در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش مشغول تحصیل هستند.

یکه خانی با بیان این که دانش آموزان رشته های نظری 58 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه را تشکیل می دهند، افزود: 42 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه نیز در رشته های فنی و کاردانش ادامه تحصیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار