آیت الله نوری همدانی: اسلام بر نبود فقر در جامعه تاکید دارد

تهران (پانا) - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید یکی از تاکیدات دین مبین اسلام را تلاش بر نبود فقر در جامعه ذکر کرد و گفت :اسلام دینی است که به مسائل زندگی مانند بحث معیشت، فقر و امر به معروف و نهی از منکر اهمیت می دهد.

کد مطلب: ۸۸۶۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله نوری همدانی: اسلام بر نبود فقر در جامعه تاکید دارد

به گزارش مرکز خبر حوزه ،وی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران یادآورشد:اسلام دینی است که به مسائل زندگی مانند بحث معیشت، فقر و امر به معروف و نهی از منکر اهمیت می دهد و تاکید برنبود فقر، اجرای معروف و نهی ازمنکر می کند.
وی درادامه گفت:مشکل عمده مردم، بحث معیشت است، با ارقام و آماردادن مشکل معیشتی حل نمی شود و از بین نمی رود.

آیت الله نوری همدانی افزود: هم اکنون معیشت مردم بر همه چیز مقدم است، ولی در عمل مسئولان تنها به دادن آمار بسنده کردند و می گویند ما چنین و چنان کردیم؛ اگر چنین و چنان کردید، پس چرا مردم در سر سفره ها، احساس ارزانی نکردند.

وی با بیان اینکه حب مال، طمع و حرص و حب به جایگاه و منصب منشاء فساد است گفت: جامعه گذشته و بازاری ها اهل طمع و حرص نبودند و براساس موازین شرعی معامله می کردند و اهل حلال و حرام بودند و همین مساله باعث برکت در زندگی شان می شد.

آیت الله نوری همدانی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات کشور، پایین بودن ارزش پول است. درگذشته پول ارزش داشت؛ ولی درحال حاضر این گونه نیست، مشکل دوم، نظارت اشخاص است که باعث مشکلاتی شده است. باید نظارت قوی باشد، ارزش پول افزایش یابد تا مشکلات مردم از بین برود.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر قیمت این شهر با شهر دیگر فرقی ندارد، وقتی کسی گران فروشی و احتکار می کند، مجازات می کنند؛ ولی در کشور (ایرا) این گونه نیست، قیمت این مغازه با آن مغازه فرق دارد.

وی گفت: مساله ای که همیشه گفتیم و به آن توجه نشده، بحث دیرکرد گرفتن بانک است، گرفتن دیر کرد مشکل دارد و جایز نیست، ولی به این سخنان عمل نمی شود.

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: اسلام معتقد است اگر امر به معروف اجرا شود سایر مسائل شرعی اجرا می شود، اسلام معتقد است کارها براساس فکر واحد انجام بگیرد، ولی در حال حاضر این مساله وجود ندارد و فکرهای متعددی وجود دارد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات انجام مسائل مانند تعزیرات و اجرای حدود برای جلو گیری از جرم امری لازم است، اظهار داشت: اجرای احکام شرعی و حدود شرعی برای جلوگیری از حرص و طمع ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار