در پی شکایت مسافران؛

نیمی از کارمندان رباتیک یک هتل چینی اخراج شدند + تصاویر

تهران (پانا) - یک هتل در چین که ربات‌ها را به عنوان کارمندان خود استخدام کرده بود، مجبور شد نیمی از آنها را اخراج کند.

کد مطلب: ۸۸۶۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نیمی از کارمندان رباتیک یک هتل چینی اخراج شدند + تصاویر

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، یک هتل در چین که برخی کارمندان خود را از میان ربات‌ها انتخاب کرده بود، مجبور شد نیمی از آنها را اخراج کند. این هتل موسوم به "هن نا" (Henn na) که در سال 2015 افتتاح شد، نخستین هتلی است که ربات‌ها را به عنوان کارمند در خدمت گرفته است اما در پی شکایات پی‌ در پی مشتریان، بیش از نیمی از 243 ربات حاضر در هتل اخراج شدند.

یکی از کارمندان هتل گفت: با اخراج ربات‌ها، دیگر مجبور نیستیم که دائما به شکایت‌های مشتریان درباره مشکلات ایجاد شده توسط ربات‌ها پاسخ دهیم.

کارمندان این هتل، ربات‌های گوناگونی از جمله ربات دایناسور و ربات شبه انسان را شامل می‌شوند. این هتل، کار خود را با حدود 80 ربات آغاز کرد و به زودی ربات‌های بیشتری شامل انسان‌ها و سگ‌های رباتیک به آن افزود. در هر حال، مسافران اغلب از اختلال در کار ربات‌ها شکایت می‌کردند.

یکی از مسافران ادعا کرد که ربات حاضر در اتاق با شنیدن صدای خرناس او، بیدارش کرده است. یکی از ربات‌ها موسوم به "چوری" (Churi)، نخستین ربات دستیاری بود که در این هتل استخدام شد و در همه اتاق‌ها نیز حضور داشت اما مهمانان دریافتند که این ربات حتی از عهده پاسخ دادن به سوالات ساده نیز برنمی‌آید.

این هتل در قسمت پذیرش خود و پشت میز، دو ربات دایناسور قرار داده است. این ربات‌ها با کمک حسگرهای خود می‌توانند حرکت مشتریان را تشخیص دهند و به آنها خوش‌آمد بگویند. ربات‌های دایناسور، به تبلتی متصل هستند که به مشتریان امکان می‌دهد زبان مورد نظر خود را نیز انتخاب کنند.

نکته منفی حضور دایناسورها این بود که مسافران در بدو ورود خود با دایناسورهای عظیم‌الجثه روبرو می‌شدند و این موضوع، برای برخی از آنها کمی ناخوشایند بود.

"هیدئو سوادا"(Hideo Sawada)، مدیر هتل گفت: استفاده از ربات‌ها در این زمان، یک تلاش جدی برای به کار بردن فناوری و کاهش هزینه محسوب می‌شود. من امیدوارم که در آینده ربات‌ها بتوانند از عهده انجام دادن 90 درصد از کارهای انسانی برآیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار