نوستالژی‌های دیار آذرپادگان به روایت ارکستر ملی

تهران (پانا) – ارکستر ملی ایران با اجرای «شب موسیقی آذربایجان» در تالار وحدت به صحنه رفت.

کد مطلب: ۸۸۶۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نوستالژی‌های دیار آذرپادگان به روایت ارکستر ملی

ارکستر ملی ایران به رهبری وحید علی‌پور، رهبر میهمان، و خوانندگی رشید وطن دوست و یاشار احمدی شامگاه ۲۶ دی ماه 97 با اجرای برنامه «شب موسیقی آذربایجان» در تالار وحدت به صحنه رفت.

هر دو خواننده این اجرا خواننده حرفه‌ای اپرا هستند. رشید وطن دوست گرچه سالها به عنوان خواننده با ارکستر ملی همکاری داشته است؛ نخستین بار است که تحت مدیریت فریدون شهبازیان در این جایگاه قرتار می‌گیرد. وی که متولد تبریز است، پس از گرفتن دیپلم در تبریز در سال ۴۶ بعد از قبولی در تست خوانندگی وارد اپرای تهران شد و سه سال تعلیم دید. از سال ۴۸ در اجرای اپراهای مشهور دنیا بر صحنه تالار رودکی رفت و حدود ۳۶ اپرا در نقش‌های مختلف اجرا کرد. پس از انقلاب اسلامی به عنوان سولیست با ارکستر سمفونیک همکاری کرد تا و سرانجام با تشکیل ارکستر ملی به دعوت فرهاد فخر الدینی خواننده ارکستر ملی شد‌.

وطن‌دوست از بهترین آوازخوانان موسیقی آذری است که کنسرت‌های آذربایجانی زیادی در تهران و تبریز اجرا کرد. او به مدت سه سال خواننده ارکستر آذربایجانی علی سلیمی آهنگساز آیریلیق و حیدر بابا بود.

یاشار احمدی دیگر خواننده شب موسیقی آذربایجان که خود از شاگردان رشید وطن‌دوست در آواز کلاسیک است در کنسرواتوار استانبول در رشته اپرا در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرد. در بازگشت به تهران با چند ارکستر از جمله ارکستر سمفونیک تهران همکاری داشته‌است. وی در اجرای اپرای «جانی اسکیکی» به سرپرستی هادی قضات خواننده یکی از نقش‌های اصلی بود.

احمدی سال گذشته با منتخبی از نوازندگان ارکستر سمفونیک اپرای پردیس و پریسا لوریس چکناوریان را به صحنه برد که در آن اجرا نقش پردیس را می‌خواند.

در این کنسرت قطعاتی چون «قرنفیل»، «فانتزی کمانچه»، «لزگی»، «عسگرین نغمه سی»، «رونما»، «قایطاقی»، «تزگل»، «آیریلیق»، «سندگالماز»، «قزلرین رقصی»، «ساری گلین» و«سوگلیم» برای مخاطبان اجرا می شود.

وحید علیپور از جمله هنرمندان ایرانی فعال موسیقی کشورمان است که طی سال های گذشته همکاری های متعددی با هنرمندان موسیقی کشور آذربایجان داشته است. وی مرداد ماه سال ۹۷ همراه با ارکستر فیلارمونیک باکو کنسرتی را در تالار وحدت تهران رهبری کرد.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار