شکارچی خرس قهوه‌ای در شهرستان مشگین‌شهر به حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل: عامل شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای که سال گذشته تصویر لاشه آن در فضای مجازی پخش شده بود، به ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

کد مطلب: ۸۸۶۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شکارچی خرس قهوه‌ای در شهرستان مشگین‌شهر به حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شد

محمد خداپرست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری مامورین اجرائی حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر، عامل شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای که سال گذشته تصویر لاشه آن در فضای مجازی پخش شده بود، به 6 ماه حبس تعزیری و پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد .

او افزود: آبان‌ماه سال گذشته با انتشار تصویر شخص نامعلومی کنار لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در محدوده شهرستان مشگین‌شهر و با پیگیری‌های یگان حفاظت شهرستان مشگین‌شهر، مشخص شد یک قلاده خرس توسط یکی از اهالی شهرستان همجوار، پس از آزار، اذیت، تعقیب و گریز در روستای نیاز از توابع مشگین‌شهر از بین رفته است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد : بلافاصله پس از بررسی موضوع و شناسایی ضارب و محل سکونت وی و سیر مراحل قانونی، ضمن ارائه مستندات از سوی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، اقدام قضایی صورت گرفت و این فرد پس از طی مراحل قانونی از طریق دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر به حبس و جزای نقدی محکوم شد .

خداپرست حفاظت از گونه‌های جانوری ر از مهمتری رسالت‌های این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه اهتمام و تلاش همه‌جانبه‌ای در سطح استان وجود دارد و با متخلفان و شکارچیان متخلف برخوردهای لازم و قانونی با هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متولی انجام می‌شود .

او گفت: در راستای حفاظت از گونه‌های حیات وحش در استان نیازمند همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مردم هستیم و انتظار می‌رود هر گونه فعالیت‌های غیرمجاز در این زمینه گزارش شده و اقدامات به موقع در این حوزه انجام شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار