تورج اصلانی: بزرگترین لطف مسئولان جشنواره فجر دخالت نکردن در رای داوران است

تهران (پانا) - فیلم «حمال طلا» می‌گوید که جشنواره فجر پشتوانه خوبی برای تولیدات سالانه سینمای ایران است به شرط آنکه مسئولان در رای داوران دخالتی نداشته باشند.

کد مطلب: ۸۸۶۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تورج اصلانی: بزرگترین لطف مسئولان جشنواره فجر دخالت نکردن در رای داوران است

تورج اصلانی در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره داستان این فیلم گفت: داستان «حمال طلا» درباره رضا کیفی است که شغل وی حمل طلا از کارگاه‌های جواهرسازی به جواهرفروشی‌هاست. او طلا را در کیفش می‌گذارد و به کمر می‌بندد برای همین به کیفی مشهور است. روزی در زمان جابه‌جایی جواهرات بخشی از آن‌ها سرقت می‌شوند و اتفاقات بدی پس از این اتفاق برای او می افتد.
این کارگردان در ادامه به علاقه‌اش به ساخت فیلم‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ورود من به کارگردانی و علاقه‌ام به ساخت فیلم‌های داستانی برای این است که به گفتن قصه‌های اجتماعی علاقه دارم. این فیلم نیز اجتماعی است و تب و تاب موقعیت‌های نابسامان اقتصادی را بیان می‌کند تا مخاطب به محیط پیرامونش دقت بیشتری داشته باشد.
اصلانی با اشاره به باورپذیر بودن این فیلم برای مخاطب یادآور شد: این قصه بسیار باورپذیر و فضای قصه رئالیسم است برای تمام بخش‌ها در کارگاه کار شده است و مراحل فیلمبرداری بسیار اصولی هستند. دوست داشتم یک قصه را بیان کنم تا اینکه دنیای فرم و محتوا را تجربه کنم.
کارگردان فیلم حمال طلا در ادامه سخنان خود با اشاره به تجربه کارگردانی دومین فیلم بلند داستانی خود گفت: بازیگران یا عوامل هرکدام تجربیاتی دارند اما من قصه‌ای نوشتم و همه آدم‌هایی که چه جلوی دوربین و چه پشت آن هستند در خدمت قصه بوده‌اند و برای ساخته‌شدن فیلمنامه تلاش می‌کردند.

نقش در سینما حرف اول را می‌زند

این کارگردان در ادامه با اشاره به چگونگی انتخاب بازیگران این فیلم اظهار کرد: به‌ نظر من نقش در سینما حرف اول را می‌زند بازیگران هم به دو دسته برند و خورند تقسیم می‌شوند. برند به بازیگران فیلم‌های تجاری می‌گویند که هدفشان کسب درآمد است، گاهی برندها به نقش‌ها نزدیک هستند و دلیل خوب شدن آن فیلم‌ها همین می‌شود اما بازیگران خورند بازیگرانی هستند که به نقش بخورند و من برای «حمال طلا» دنبال همچین بازیگرانی می‌گشتم..
وی افزود: زمانی که بازیگران خورند معروف باشند به نفع فیلم می‌شود و اگر نباشند باز هم از آن‌ها استفاد می‌کنم. سعی کردم ترکیبی از بازیگران شناخته شده و کمتر دیده شده را جلوی دوربین ببرم و حتی بازیگران جدید و خوب را به سینمای ایران معرفی کنم.
اصلانی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم فجراظهار کرد: جشنواره فجر محفل فرهنگی است که فیلم‌های سینمایی در آن اکران داده می‌شود و پشتوانه خوبی برای معرفی تولیدات سالانه سینمای ایران محسوب می‌شود برای کسانی که مانعی برای اکران دارند یا فیلمشان به اکران نرسیده است.

بزرگ‌ترین لطف مسئولان جشنواره به فیلمسازان دخالت نکردن در رأی داوران است

وی افزود: به‌نظر من در سی و هفتمین دوره جشنواره مسئولان فیلم‌های سالمی برای اکران انتخاب کرده‌اند، بزرگ‌ترین کمکی که مسئولان جشنواره می‌توانند در حق فیلمسازان و بازیگران کنند این است که به رأی داوران احترام بگذارند و در آن دخالت نکنند تا شکل جشنواره عوض نشود.
این کارگردان تاکید کرد: گاهی مداخله‌ها باعث می‌شود حق عوامل یک فیلم ضایع بشود به‌عنوان مثال فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی به‌خاطر سلیقه یک شخص سال‌ها پشت اکران ماند و امروز می‌بینیم دیواری برای دیده‌شدن آن کشیده شده است درصورتی که موضوع این فیلم در راستای امنیت ملی و اتحاد جامعه است.

اجازه بدهید «آشغال‌های دوست‌داشتنی» یکبار برای اهالی رسانه اکران شود

این فیلمساز در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: امروز روز پایانی جشنواره فیلم فجر است و ما همچنان امیدواریم و همه کمک کنیم فیلم محسن امیریوسفی در جشنواره امسال حتی برای یک بار هم که شده برای اصحاب رسانه نمایش داده شود. فکر می‌کنم با این کار من و باقی عوامل فیلم جایزه‌مان را گرفته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار