در گفت‌وگو با پانا

امیر کربلایی‌زاده: استندآپ می‌تواند جای انواع لطیفه‌های قومی را بگیرد

تهران (پانا) –- امیر کربلایی‌زاده استندآپ کمدین عقیده دارد هنر استندآپ می‌تواند جای انواع لطیفه‌های قومی را بگیرد و باعث سرگرمی و خنده توأم با تفکر شود.

کد مطلب: ۸۸۶۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
امیر کربلایی‌زاده: استندآپ می‌تواند جای انواع لطیفه‌های قومی را بگیرد

امیر کربلایی‌زاده بازیگر و استندآپ کمدین که این روزها سریال «هشتگ خاله سوسکه» را آماده پخش از شبکه نمایش خانگی دارد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره این سریال و نقشی که در آن ایفا می‌کند گفت: فکر می‌کنم این سریال بسیار مورد اقبال مخاطبان قرار گیرد. طی سال‌های اخیر کارهای معدودی ساخته شدند که هم مورد توجه مخاطبان کودک و نوجوان قرار گرفتند و هم تماشاگران بسیاری از بزرگسالان داشتند، فکر می‌کنم این سریال از جمله آن کارها باشد. فضای شاد و موزیکال و سیر داستانی اثر باعث جذابیت سریال «هشتگ خاله سوسکه» شده است.

وی افزود: من نقش «الاغ» را در این کار بازی می‌کنم که بسیار تاکید دارد او را «خر» صدا کنند؛ چون به نظر او الاغ همان خرِ مونث است. در این سریال الاغ دوست صمیمی موش است و اتفاقات جالبی در طول داستان رقم می‌خورد که کاراکتر مورد نظر را شکل می‌دهد.

در این سریال قصه‌ها و افسانه‌های قدیمی در فضای مدرن روایت می‌شوند

بازیگر سریال‌های «معمای شاه» و «گاهی به پشت سر نگاه کن» درباره اهمیت این فرم روایی در زمان حاضر برای مخاطبان کودک و نوجوان گفت: خیلی مهم است که نسل جدید با قصه‌های زمان پدران خود آشنا باشند و از گذشته خود بدانند. اتفاق خوبی که در این کار افتاده این است که قصه‌ها و افسانه‌های قدیمی در فضای مدرن روایت می‌شوند. یعنی داستان‌ها با فضای امروز تلفیق شده‌اند که همین موضوع از نکات کلیدی کار و عامل موفقیت آن خواهد بود.

این استندآپ کمدین که به عنوان خنداننده برتر سریال خندوانه نیز برگزیده شده است در پاسخ به این سوال که «خود را استندآپ کمدین میدانید یا بازیگر؟» اظهار کرد: پیش از آنکه یک استندآپ کمدین باشم دوست دارم مردم مرا در به عنوان بازیگر بشناسند. تلاش من این است که به جای پرکار بودن،در آثار ماندگار و قوی حضور داشته باشم؛ خصوصا طی سال‌های اخیر گزیده‌کارتر شده‌ام.

کربلایی‌زاده درباره حضور اخیر در یک پروژه تئاتری گفت: کاری به نام «بازیافتی‌ها» به کارگردانی آقای رضا حیدری روی صحنه داشتم که به دلیل تعطیلی تئاتر شهرزاد ادامه پیدا نکرد و تکلیف آن هم مشخص نشد.

او درباره تازه‌ترین فیلم سینمایی خود گفت: این روزها فیلمی به نام «آقای سانسور» را آماده اکران دارم.

دوست دارم مثل مرحوم انتظامی نقش‌های «جدی- شیرین» بازی کنم

این بازیگر در پاسخ به این سوال که «نقش مورد علاقه‌ای که مایل به اجرای آن هستی چه نقشی است؟» گفت: دوست دارم نقش «جدی- شیرین» بازی کنم. چیزی مثل بازی‌های زنده‌یاد انتظامی که در عین جدیت، شیرینی‌های خاص خود را دارد. بازی ایشان در فیلم‌هایی مثل روسری آبی و اجاره‌نشین‌ها جزو بازی‌هایی است که در خاطره مرم تا همیشه ماندگار است.

استندآپ خنده متفکرانه می‌آورد

بازیگر فیلم «امروز» درباره فعالیت‌های استندآپ کمدی در فضای هنری روز ایران گفت: تا همین چند سال پیش کسی نمی‌دانست استندآپ کمدی چیست. وقتی من استنداپ را شروع کردم - قبل از خندوانه - تلاش داشتم بگویم این هنر می‌تواند جای انواع لطیفه‌های قومی را بگیرد و باعث سرگرمی شود و در عین حال این خنده با اندیشه و تفکر همراه شود. امروز اتفاقات خوبی در این عرصه افتاده است.

وی افزود: اخیرا خودم تصمیم به تربیت تعدادی هنرجوی استندآپ گرفتم که فکر می‌کنم به خوبی از عهده کار برمی‌آیند و بعضی از آنها از من پیشی گرفته‌اند.

**

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار