در گفت و گو با پانا

میلاد صدرعاملی: نگاه من و پدرم به فیلمسازی متفاوت است

تهران (پانا) - میلاد صدرعاملی می گوید که فیلمسازی را از پدرش یاد گرفته اما طرز نگاهشان با هم متفاوت است زیرا او راه خود در کارگردانی پیدا کرده است.

کد مطلب: ۸۸۶۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
میلاد صدرعاملی: نگاه من و پدرم به فیلمسازی متفاوت است

«سونامی» نام اولین فیلم بلند و داستانی میلاد صدرعاملی است که در بخش فیلم‌های اول سی و هفتمین جشنواره فجر حضور دارد. این کارگردان که پیش از این فیلم‌های مستند در ژانر ورزشی می‌ساخته فعالیت هنری خود را با دستیار کارگردانی فیلم «دختری با کفش‌های کتانی» ساخته پدرش رسول صدرعاملی آغاز نمود و با بازی در فیلم «من ترانه 15 سال دارم» در کنار ترانه علیدوستی، بازیگری را نیز تجربه کرد.
میلاد صدرعاملی کارگردان فیلم سینمایی «سونامی» در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره موضوع این فیلم گفت:«سونامی» یک درام ورزشی است درباره مسیری که قهرمانان ایران برای پیشرفت طی می‌کنند. فیلمبرداری این فیلم دوشنبه 28 خرداد بعد از 72 جلسه به پایان رسید.
این کارگردان بااشاره به متن فیلمنامه «سونامی» توضیح داد: فیلم‌های مستند موفقی که تا به حال در ژانر ورزشی ساخته‌ بودم جوایز بین‌المللی دریافت کرده بودند، می‌خواستم برای فیلم سینمایی هم همین مسیر را ادامه بدهم برای همین به سراغ این داستان رفتم.
وی افزود: دلیل دیگری که برای اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند به سراغ این موضوع رفتم این بود که به این ژانر در ایران کمتر پرداخته شده زیرا کار کردن در این حوزه بسیار سخت است، اما به‌خاطر تجربه‎‌ای که در ساخت فیلم مستند در این ژانر به دست آورده بودم این ریسک را قبول کردم.
نگاه من و پدرم به فیلمسازی متفاوت است
این کارگردان فیلم اولی با اشاره به تاثیر تفکر پدرش رسول صدرعاملی بر نگاه وی به فیلمسازی عنوان کرد: پدرم در نگاهی که به سینما داشتم نقش داشته اما به این معنا نیست که دید و دنیای فیلمسازیمان مانند هم باشد از سال 76 با فیلم «دختری با کفش های کتانی» دستیاری کارگردانی کرده‌ام و طرز تفکر خودم را دارم و می‌دانم چه می‌خواهم اما آن چیزی که در سینما یاد گرفته‌ام همه از طریق پدر و دستیاری برای ایشان در چندین سال گذشته بوده است.
صدرعاملی با اشاره به تجربه اولین کارگردانی فیلم بلند و توانایی اداره شرایط زمان فیلمبرداری تصریح کرد: فیلمساز اگر بداند که چه کاری می‌خواهد انجام دهد و راهی که می‌خواهد طی کند چیست کاملا می‌داند که از بازیگران و عوامل تولید چه می‌خواهد اما اگر به خود مسلط نباشد تحت تاثیر حرف‌های اطرافیانش قرار می‌گیرد.
80 درصد از صحنه‌های «سونامی» ورزشی است
وی ادامه داد: بازیگران هم کمال همکاری را با بنده داشتند و بسیار اذیت شدند زیرا 80 درصد از صحنه‌های فیلم ورزشی بودند و باید هر روز صبح تمرین می‌کردند. بازیگران از چندین ماه قبل از فیلمبرداری تمرین تکواندو می‌کردند، در این چند ماه واقعا صبر و تحمل به خرج دادند تا توانستیم به خوبی با هم همکاری کنیم.
به دنبال بازیگران ورزشکار بودم
این کارگردان با اشاره به سختی های زمان پیش تولید و فیلمبرداری گفت: انتخاب بازیگران بسیار سخت بود زیرا بازیگرانی می‌خواستیم که شرایط بدنی خوبی داشته باشند و ورزش روتین زندگی‌شان باشد که این موضوع درباره بسیاری از بازیگران کشور ما صدق نمی‌کند همچنین لوکیشن و دکور عظیمی که برای آن ساختیم هم بسیار اذیت کننده بود.
وی در پایان سخنانش گفت: امیدوارم «سونامی» مورد استقبال مخاطب عام قرار بگیرد زیرا زحمت‌های بسیاری برای ساخت آن کشیده است، ژانر ورزشی سال‌هاست که کمتر کسی در آن برای فیلمسازی پیش قدم می‌شود و خبری از آن در سینما نیست دوست دارم دوباره جان بگیرد و زنده شود.
یادآور می شود، بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری، رعنا آزادی‌ور، فرشته حسینی، علیرضا ورزنده، امیر شریعت، با حضور امیرمهدی ژوله و محمدرضا غفاری بازیگران «سونامی» هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار