رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

روابط عمومی‌ها نیازمند ارتباط انسانی موثر با افراد داخل و خارج سازمانی هستند

زنجان (پانا) - رهبر طوماری رئیس اداره اطلا‌ع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت، روابط عمومی‌ها نیازمند ارتباط انسانی موثر با افراد داخل و خارج سازمانی هستند.

کد مطلب: ۸۸۶۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی‌ها نیازمند ارتباط انسانی موثر با افراد داخل و خارج سازمانی هستند

رهبر طوماری در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی مناطق و نواحی استان زنجان با اشاره به نقش تبادل تجربه و علم در عصر حاضر اظهار کرد: «زمان مونولوگ و سخنرانی به سر آمده و اینک باید به سمت شنیدن نظرات دیگران و مشارکت تجربیات و دانسته‌ها در کشف حقیقت برویم و این یک واقعیت در عصر گفت‌و‌گو است».
رئیس اداره اطلا‌ع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تاکید بر حرکت جمعی نیروهای روابط عمومی به سمت سازمان یادگیرنده افزود: «ضروری است به سمت سازمان یادگیرنده حرکت کرد زیرا سازمان و سیستمی در دنیای امروز کارآمد و بهره‌ور است که هر روز ارمغانی برای یادگیری و دانش داشته باشد و این امر جز در درون یک سازمان یادگیرنده امکان‌پذیر نیست».
وی مرز بین نیروهای میانی و مافوق درون یک سازمان را کم رنگ عنوان و اظهار کرد: «فاصله بین افراد زیر مجموعه و مسؤولان مافوق کمتر شده زیرا دانش و اطلاعات و تجارب سازمانی روز به روز در حال تکثیر و گسترش است و فضای مجازی و دانش روز، همواره در حال گسترش و خروج از انحصار افراد است و مرز بندی مشخصی بین دانسته‌های افراد وجود ندارد.»
طوماری مهم‌ترین مهارت روابط عمومی را مدیریت انسانی خواند و افزود: «برای ایجاد یک سیستم کارآمد باید به سمت ایجاد ارتباط صمیمی با دیگران برویم و این امر نیازمند ارتباط انسانی مؤثر با افراد داخل و خارج سازمانی است و این مهم در اولویت برنامه‌ها است».
رئیس اداره اطلا‌ع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان مطالبه و نیاز عصر توسعه را شفافیت و پاسخگویی عنوان و اضافه کرد: «مدیریت انسانی در عصر حاضر باید علاوه بر رابطه انسانی مفید و موثر،مدیریت رسانه‌ای را هم در اولویت بعدی قرار دهد چرا که زندگی بدون رسانه غیرممکن شده و امروزه افراد، با انبوهی از داده‌ها و اطلاعات فراوان در فضای مجازی و حقیقی محاصره شده‌اند».
وی لازمه کارآمدی در مدیریت انسانی و رسانه‌ای را بروز خلاقیت و نوآوری دانست و خاطر نشان کرد: «سیستمی که خلاقیت و تفاوت را نپذیرد، خودشکوفایی را تجربه نخواهد کرد و به سیستم محافظه‌کار تبدیل خواهد شد که هیچ ارتباطی با انسان و رسانه برقرار نخواهد کرد».
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان یکی از ضروریات مهم روابط عمومی مدرن را هم‌گامی با تحولات و تغییرات سریع جهانی دانست و گفت: «جهان امروز به سمت جهان سرعت و جهان وطنی پیش می‌رود و هر کشوری که با ذهنیت جهان سومی در برابر پدیده‌های مدرن برخورد کند محکوم به شکست خواهد بود».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار