رئیس کل بیمه مرکزی: طرح جدید بیمه شخص ثالث از اواخر سال اجرایی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس شورای‌عالی بیمه از جزییات طرح جدید بیمه شخص ثالث خبر می‌دهد و می‌گوید بر اساس این طرح، شرکت‌های بیمه موظف خواهند بود بر اساس عملکرد راننده بیمه شخص ثالث را صادر کنند.

کد مطلب: ۸۸۶۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل بیمه مرکزی:  طرح جدید بیمه شخص ثالث از اواخر سال اجرایی می‌شود

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، غلامرضا سلیمانی‌امیری درباره جزییات طرح جدید بیمه شخص ثالث و فرد‌محوری به جای خودرو‌محوری، گفت: یکی از وظایف بیمه مرکزی در قانون برنامه ششم و قانون بیمه شخص ثالث این است که بتواند تمامی بیمه‌نامه‌های صادره شخص ثالث را از خودرو‌محوری به راننده‌محوری تبدیل کند.

وی توضیح داد: بر اساس این طرح، شرکت‌های بیمه موظف خواهند بود بر اساس عملکرد راننده بیمه شخص ثالث را صادر کنند.

رئیس شورای عالی بیمه ادامه داد: این طرح باید قبل از پایان برنامه ششم اجرایی شود؛ البته برای اجرای این طرح لازم است تا اطلاعات راننده از جمله جنسیت، سن، تجربه، میزان تخلف‌ها و سایر اطلاعات جمع‌آوری شود و برنامه نرم‌افزاری لازم تهیه شود.

وی زمان اجرای این طرح را اواخر سال ۹۸ و به شکل پایلوت اعلام کرد. سلیمانی امیری در ادامه درباره نحوه انتقال بیمه ثالثی که تمام نشده در طرح راننده‌محوری به خودرو‌محوری خاطرنشان کرد: هر زمان دوره بیمه‌نامه خودرو تمام شود، بیمه‌نامه جدید برای فرد صادر می‌شود و نه خودرو.

رئیس شورای عالی بیمه درباره میزان درآمدهای متقلبانه در بیمه شخص ثالث گفت: بر اساس بررسی‌ها، سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان رقم خسارت پرداختی بیمه شخص ثالث است که برای حدود ۲۰ درصد و دو هزار میلیارد تومان آن یا مدارک وجود کافی ندارد یا غیرواقعی است.

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که نهاد ناظر با همکاری نیروی انتظامی در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری‌های نوین جهت جلوگیری از تخلف‌ها و پرداخت خسارت‌های غیرواقعی است.
وی درباره افزایش رقم خسارت بیمه شخص ثالث نیز گفت: هر ساله وظیفه داریم نرخ بیمه شخص ثالث را براساس مصوبه شورای عالی بیمه تعیین کنیم. هر زمان این شورا رقم را برای سال آینده تعیین کرد، آن را ابلاغ می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار