پیام سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش

زنجان (پانا) - نعمت اله محمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۸۶۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش

متن پیام نعمت اله محمدی به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش به شرح زیر است؛

به نام خدا

بهره‌گیری از عقل و خردجمعی، جزو آموزه‌­های اصیل انسانی و از تعالیم دین مبین اسلام می‌باشد و خداوند سبحان در قران کریم ضمن امر به مشورت گرفتن در امور ، مسلمانان را به تمسک جستن و استفاده از خرد جمعی در مسایل سوق می دهد.

یکی از اصول اساسی در جوامع مدنی به ویژه در عرصه تحولات آموزش و پرورش استفاده از مشارکت سازمان ها، نهادهای دولتی و غیردولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی و به طور جامع همه اقشار جامعه است و ضرورت تعلیم و تربیت و لزوم مشارکت مردمی در بهسازی و توسعه آموزش و پرورش در هر جامعه­‌ای امری بدیهی است؛ از این رو تشکیل شوراها در آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مهم و اساسی در بهره گیری از مشارکت همه جانبه به شمار می رود.

شوراهای آموزش و پرورش به عنوان عالی ترین نهاد سیاست گذاری و تصمیم گیری محسوب می‌شود که با هم فکری و تصمیم گیری صحیح می‌تواند چالش های موجود را به فرصت تبدیل نموده و موجب پیشرفت در امور و اعتلای کیفی تعلیم و تربیت شود و باید تلاش کرد تا از این ظرفیت مطلوب برای پیشبرد برنامه ها بهره جست.

یکی از مهمترین اهداف شوراهای آموزش و پرورش تحقق مشارکت مردم و بهره گیری از کلیه منابع و امکانات موجود در تصمیم سازی، اجرا و نظارت بر فعالیت های دستگاه تعلیم و تربیت کشور می‌باشد.

اکنون که 25 سال از تصویب و اجرای این قانون می‌گذرد امید آن می‌رود با ایجاد بستری مناسب و با برخورداری از ظرفیت های عظیم فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی این شورا و بسیج افراد فرهیخته و صاحب نظر ، توفیقات روزافزونی در حوزه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم به دست آمده و چالش ها ومشکلات پیش رو به تدریج رفع گردد.

نعمت اله محمدی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار