دمای نیمه شمالی کشور 6 تا 10 درجه سردتر می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از امروز به کشور گفت طی دو روز آینده دمای نیمه شمالی کشور 6 تا 10 درجه‌ کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۸۶۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دمای نیمه شمالی کشور 6 تا 10 درجه سردتر می‌شود

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا با اشاره نقشه‌های هواشناسی طی سه روز آینده گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی برای امروز چهارشنبه 26 دی‌ماه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب، بارش‌ها به تدریج در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های فارس و بوشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: بعد از ظهر امروز فعالیت سامانه بارشی به تدریج به غرب، شمال غرب، مرکز، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: برای فردا پنج‌شنبه 27 دی‌ماه با شمالی‌شدن جریان‌ها روی دریای خزر، بارش در سواحل خزر شروع می‌شود و گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را فرا می‌گیرد.

به گفته وی، فردا بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، غرب فارس، شمال بوشهر، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه و شمال ایلام شدت خواهد داشت.

وظیفه افزود:همچنین فردا برای دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف، وزش باد و کولاک پیش‌بینی می‌شود. فردا در نیمه جنوبی و روز جمعه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: برای روز جمعه 28 دی‌ماه نیز در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور، شرق و جنوب شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت. در روز جمعه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، دامنه‌های البرز شرقی باران شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: سامانه بارشی روز شنبه 29‌ دی‌ماه در سواحل شرقی خزر دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و سپس بعد از ظهر همین روز از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار