از ابتدای بهمن در استان فارس اجرا می‌شود؛

برخورد جدی با مطب‌ها و مراکز درمانی که دفع پسماند عفونی استاندارد ندارند

شیراز (پانا) - گروه‌های نظارتی محیط زیست فارس با مراجعه به مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی ، بر تفکیک، بی خطرسازی و دفع اصولی پسماند‌های عفونی در مطب‌ها و کلنیک‌های خصوصی استان نظارت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۸۶۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برخورد جدی  با مطب‌ها و مراکز درمانی که دفع پسماند عفونی استاندارد ندارند

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اعلام این خبر گفت: این اکیپ نظارتی متشکل از محیط بانان، ضابطین دادگستری و کارشناسان محیط زیست و کارشناسان مدیریت پسماند و تشکل‌های مردمی فعال در حوزه مدیریت پسماند هستند.

سعید محمودی اظهار داشت: محیط زیست به عنوان ناظر عالی در مبحث مدیریت پسماند با جدیت تمام تفکیک، بی خطرسازی و دفع اصولی پسماند های عفونی را پیگیری کرده و متخلفینی را که با بی موالاتی جان سایر شهروندان را به خطر می اندازند را به دست قانون خواهد سپرد.

وی با بیان این مساله که بخشی از زباله‌های تولید شده در مطب‌ها و کلینیک‌ها عفونی بوده و بایستی بر اساس استانداردهای مشخص تفکیک، بی‌خطر و دفع شود افزود: پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها در استان فارس ساماندهی شده است و خطری که الان وجود دارد از سوی مطب‌ها در مسیر دفع غیر اصولی پسماند سلامت مردم را تهدید می کند.

محمودی تاکید کرد: مطب‌ها و کلینیک‌هایی که همکاری لازم را با سازمان مدیریت و پسماند شهرداری ندارند شناسایی شده اند و از ابتدای بهمن ماه 97 در صورت تخلف و عدم رعایت موازین بهداشتی در تفکیک، بی خطرسازی و دفع اصولی پسماند های عفونی، اکیپ نظارتی محیط زیست با همکاری دادستانی و به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی مبنی بر تهدید علیه سلامت عمومی شهروندان برخورد جدی با آنان خواهند داشت.

محمودی افزود: وظایف محیط بانان به اجرای قوانین شکار و صید و حفاظت از حیات وحش در زیستگاه ها محدود نمی شود و یک محیط بان مجری کلیه قوانین محیط زیستی از جمله قوانین حفاظت و بهسازی محیط زیست است و باید در کشف هرگونه جرم در حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی فعال و پویا باشد.

محمودی از پزشکانی که زباله‌های عفونی خود را به صورت اصولی تفکیک، بی خطرسازی و دفع می کنند و بر اساس وظیفه ذاتی از سلامت عمومی و جان مردم حفاظت می‌کنند تقدیر نموده و اظهار امیدواری کرد سایر پزشکان نیز در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار