عضو هیئت رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸:

1.8 میلیاد دلار از صندوق ذخیره ارزی به نوسازی مدارس اختصاص یافت

تهران (پانا) - عضو هیئت رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده شد که هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در قالب ارزی برای تجهیز و نوسازی مدارس برداشت کند.

کد مطلب: ۸۸۶۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
1.8 میلیاد دلار از صندوق ذخیره ارزی به نوسازی مدارس اختصاص یافت

سیدعلی ادیانی در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح مصوبات نشست عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، گفت: در جلسه عصر تبصره 7 بودجه سال 98 که شامل مسائل مهمی همچون گمرک، مابه التفاوت تکلیفی و تمام شده قیمت آب و برق، سهم درمان و تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیئت رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، افزود: براساس مصوبه کمیسیون به دولت اجازه داده می شود که مطالبات قبل از سال ١٣٩٧ سازمان های گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) را با بدهی دولت بابت «مالیات» و «سود سهام» تا سقف 20 هزار میلیارد ریال از طریق گردش خزانه تهاتر و یا تا سقف مطالبات نسبت به اعطای خطوط اعتباری تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) یا تضامین برای طرح های اشتغال زایی با اولویت مناطق کمترتوسعه یافته و محروم اقدام کند.

بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی تا سقف 5 هزار میلیارد تومان به عنوان افزایش سرمایهمنظور می شود

وی با بیان اینکه تبصره 8 لایحه بودجه سال 98 به موضوعاتی هچون مسکن مهر، بافت فرسوده، چاه های آب کشاورزی، عوارض، مالیات حمل و نقل و وسایل نقلیه می پردازد، ادامه داد: براساس یک مصوبه بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی تا سقف 50 هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می شود.

وزارت راه و شهرسازی می تواند زمین های متعلق به شرکت های عمران شهرهای جدید را برای ساخت مسکن در اختیار افراد قرار دهد

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، در تشریح دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمین های متعلق به شرکت های مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف 30 هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن در اختیار افراد قرار دهد.

وی با اشاره به یکی از بندهای حذف شده تبصره 8 لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، افزود: براین اساس در جزء 2 بند ب به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شد که 15 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت های تخصصی و سازمان ملی زمین را بتواند به فروش برساند که کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 این بخش را به دلیل مغایرت با اصول 52 و 53 قانون اساسی حذف کرد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، تصریح کرد: در یکی از بندهای تبصره 9 لایحه بودجه سال 98 که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید به دولت اجازه داده شد که هزار و 800 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در قالب ارزی برای تجهیز و نوسازی مدارس برداشت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار