مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی :عضویت 14 هزار دانش آموز خراسان جنوبی در کانون ها

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از عضویت ۱۴ هزار دانش آموز استان در کانون ها خبر داد و گفت: قریب 14 هزار و 120 دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در 20 کانون فرهنگی تربیتی استان عضویت دارند.

کد مطلب: ۸۸۶۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی :عضویت 14 هزار دانش آموز خراسان جنوبی در کانون ها

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای معاونین این اداره کل گفت: تعداد اعضای کانون های فرهنگی تربیتی استان نسبت به سال تحصیلی گذشته 63 درصد رشد دارد.

او با اشاره به آموزش بیش از 9 رشته علمی و فرهنگی در کانون های فرهنگی و تربیتی استان ادامه داد : رشته های آموزش رو خوانی و روان خوانی قرآن کریم، علوم قرآنی، علمی، ادبی، ورزشی، نجوم، خبر نویسی، خبر نگاری و هنری از مهم ترین این رشته ها به شمار می روند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به حضور دانش آموزان استان در جشنوراه های کانون ها و آینه زمان که در استان های تهران و قم برگزار شد، افزود: در حال حاضر برنامه هایی چون جوانه ها، بحث و گفتگوی جوان، ستاره شناسی، نمایش فیلم و تئاتر برای دانش آموزان عضو کانون ها اجرا می شود.

واقعی با بیان این که توانمند سازی دانش آموزان در بعد اشتغال و آموزش حرف یکی از رویکرد های آموزش و پرورش در خراسان جنوبی است؛ ادامه داد: شالوده و اساس کلاس ها کانون های فرهنگی تربیتی نیز بر همین قانون استوار است و با برگزار دوره های آموزشی در حرفه های مختلف نظیر خیاطی، طراحی، سفالگری، خطاطی و هنرهای دیگری که در استان بازار کار دارد، به دنبال ایجاد علاقه و شکوفاسازی استعداد های بالقوه دانش آموزان هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه فعالیت کانون ها در ایام تابستان به اوج خود می رسد، وقفه ای در تحصیلی دانش آموزان ایجاد نمی شود. از این منظر نه تنها در برنامه های آموزشی آنان خللی ایجاد نمی شود بلکه به نوعی باعث ارتقای کیفیت تحصیلی آنان نیز می شود.

او افزود : کانون های فرهنگی تربیتی با برگزاری جشنواره های کتاب و کتاب خوانی سرانه نرخ مطالعه در استان را افزایش داده و بر گسترش افق دید علمی، بصیرتی و اعتقادی دانش آموزان می افزایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار