نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس :

شورای آموزش و پرورش باید تسهیل گر حضور مردم در اداره آموزش و پرورش باشد

دشتی،بوشهر(پانا)_نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد :شورای آموزش و پرورش باید تسهیل گر حضور مردم در اداره آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۸۸۶۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
شورای آموزش و پرورش باید تسهیل گر حضور مردم در اداره آموزش و پرورش باشد

به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش ، دهمین جلسه این شورا با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی برگزار شد .

دکتر شهریاری ، نماینده محترم مردم شریف شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی که مهمان ویژه این جلسه بود ، در سخنانی تاکید کرد : هر گونه توسعه ای در کشور های مختلف ، ثمره توسعه در آموزش و پرورش آن کشور است .

وی افزود : کشور ژاپن که بعد از جنگ جهانی دوم تبدیل به یک ویرانه شده بود به اهمیت آموزش و پرورش پی برد و بیشترین اعتبارات خود را صرف آموزش و پرورش کشور کرد و همگی یکصدا تاکید کردند که " می خواهیم کشور را از طریق بازسازی آموزش و پرورش از نو بسازیم " .

دکتر شهریاری با اشاره به مشکلات عدیده آموزش و پرورش مخصوصا در بحث مسایل مالی خاطر نشان کرد : ما در سالهای اخیر با کمبود منابع در کشور مواجه هستیم که خود ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکاست و دولت و مجلس به اجبار منابع موجود را صرف بودجه جاری مثل حقوق و دستمزد ، یارانه ، مستمری افراد تحت پوشش کمیته ، تامین کالاهای اساسی و دارو و.. می کنند و پروژه های عمرانی و تامین برخی اقلام غیر ضروری در اولویت های بعدی آنها قرار می گیرد .

نماینده محترم مردم شریف شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت : با این وصف، در این موقعیت اهمیت شوراهای دانش آموزی بیشتر خودنمایی می کند و این شورا می بایست زمینه جذب و جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی در اداره آموزش و پرورش را بررسی و تسهیل کند .

وی تاکید کرد :در همه شرایط عادی ، ما ملزم به مدیریت منابع و امکانات خود هستیم و در شرایط فعلی می بایست وسواس بیشتری در این امر به خرج دهیم و با اولویت دادن به نیازمندی ها از هد رفت امکانات جلوگیری کنیم .

فرماندار دشتی نیز در این نشست اظهار داشت: در این مدت ۲۲۷ کلاس درس به سیستم سرمایشی و ۳۵ کلاس درس به سیستم گرمایشی مجهز شدند.

عبدالله نادری افزود: همچنین در این مدت کارهای خیلی خوبی در حوزه آموزشی و پرورشی در سطح شهرستان صورت گرفته و انتظار داریم اعضا در زمینه جذب مشارکت های مردمی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نادری یادآور شد: در حال حاضر ۴۰ درصد کلاس های درس در شهرستان دشتی هوشمند سازی شده است.

وی از اختصاص پنج میلیارد ریال برای تجهیز مدارس خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص پیدا کرده است.

نادری از تلاش‌های مجموعه نوسازی و مدارس استان تقدیر کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط کشور ضرورت دارد اعتبارات در محل های مورد نیاز هزینه شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های شهرستان در جهت توسعه آموزش به نحو مطلوب استفاده شود، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسعه مهارت های آموزشی است که می طلبد توجه جدی به این مقوله صورت بگیرد.

فرماندار ادامه داد: در شورای آموزش و پرورش مسائل مختلف آموزشی و پرورشی مورد بحث قرار می گیرد و راجب اموزش و پرورش سیاست گذاری می کنند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم این شورا جذب مشارکت های مردمی است که در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نادری بیان کرد: در چند سال اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان دشتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بازسازی فضاهای آموزشی در سطح شهرستان یکی از برنامه ها و اولویت های اصلی است، گفت: تاکنون کارهای خوبی با مشارکت خیرین در این زمینه صورت گرفته است.

معاون اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز در این نشست گفت: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بازسازی فضاهای آموزشی هنوز ۸۰۰ کلاس درس تخریبی در سطح استان وجود دارد.

نوشادی، از مشارکت خوب خیرین تقدیر کرد و افزود: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون حدود سه هزار و ۸۰۰ کلاس درس به سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز شدند.

نوشادی در ادامه یادآور شد: در سال جاری اعتبارات مورد نیاز برای پروژه های آموزشی این شهرستان ۱۴۰ میلیارد ریال است.

معاون اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: سرانه دانش آموزی به ازای هر نفر ۷.۸۷ متر مربع در شهرستان دشتی است که این رقم در استان ۶.۴۷ و کشور ۴.۹۴ است.

نوشادی در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های نماینده مردم دشتی وتنگستان اخیرا مبلغ سه میلیارد ریال برای تجهیز مدارس دشتی و تنگستان اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار