آیین رونمایی از طرح ملی ایران مهارت دراستان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل: نزدیک به 70 آموزشگاه متوسطه دوره اول طرح ملی ایران مهارت را اجرا خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۸۶۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین رونمایی از طرح ملی ایران مهارت دراستان اردبیل

احمد ناصری درآیین رونمایی طرح ملی ایران مهارت در دبیرستان هیات امنایی شهید مفتح 1ناحیه ی 2 اردبیل طی سخنانی با اشاره به اینکه طرح ملی ایران مهارت بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش که منشا آن سند تحول بنیادین است طراحی و اجرا می شود، اظهار داشت: بحث مهارت شغلی، حرفه ای و اجتماعی یکی از راهبردها و استراتژی های اساسی در آموزش و پرورش می باشد.

او با اشاره به تاکید وزارت آموزش و پرورش بر تقویت تکالیف شب برای دانش آموزان افزود: آموزش و پرورش در نظر دارد توانمندی و مهارت خاصی را با انجام تکالیف شب در دانش آموزان ایجاد کند که این موضوع در راستای همین مهارت آموزی می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش مهارت آموزی را یک ضرورت عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نظام تعلیم و تربیت بر آن است هر دانش آموز با توجه به ظرفیت روحی و جسمی خود یک مهارت بیاموزد و با اعتماد به نفس بیشتری وارد جامعه و بازار کار شود.

ناصری همچنین گفت: نظام تعلیم و تربیت نیز همچون دیگر سازمان ها برای ایجاد پویایی و نشاط و نیز ادامه راه در مسیر ترقی و پیشرفت نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد که طرح ایران مهارت خود یک طرح نوآورانه است که جهت ایجاد پویایی در مدارس اجرا خواهد شد.

او آموختن مهارت زندگی و اجتماعی را جزو نیازهای اساسی انسان ها عنوان کرد و بیان داشت: کلاس های درسی می تواند خود تمرینی برای مهارت آموزی زندگی و اجتماعی باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ی 2 اردبیل نیز با اشاره به ضرورت های مهارت آموزی دانش آموزان در کنار یادگیری تئوری درس ها،خواستارتوجه ویژه به بومی سازی مهارت های تعریف شده بر اساس نیازهای عملی دانش آموزان منطقه به منظور داشتن زندگی با برنامه وآینده شغلی مناسب شد.

یوسف احمدی افزود:این طرح در 19 مدرسه ناحیه و باپوشش 1720 دانش آموز به مدت 1529 ساعت در 31 مهارت مختلف اجرا خواهدشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار