مسئول ستاد راهبری انتخابات توضیح داد:

جزئیات ثبت‌نام نامزدهای انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مسئول ستاد راهبری انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش‌ و پرورش جزئیات جدیدی از برگزاری این انتخابات و نحوه ثبت‌نام داوطلبان ارائه کرد.

کد مطلب: ۸۸۶۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات ثبت‌نام نامزدهای انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش

حسین الهامی‌نژاد: اصغر حصیری در گفت‌وگو با پانا درباره انتخابات نامزدهای عضویت در شورای عالی آموزش ‌و پرورش گفت: «به حول و قوه الهی از شنبه 29 دی انتخابات سه عضو صاحب‌نظر جهت حضور در شورای عالی آموزش و پرورش وارد مرحله اجرایی خواهد شد.»

او افزود: «انتخابات در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول به‌صورت استانی و الکترونیکی خواهد بود که سهمیه استان‌ها نیز بر اساس تعداد واجدین شرایط از 3 تا 9 نفر تعیین شده است. انتخابات مرحله دوم نیز با حضور 147 عضو انتخاب شده، به صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد.»

او ادامه داد: «مدیران و معلمان رسمی شاغل در آموزش‌ و پرورش با حداقل ۱۲ و حداکثر ۳۱ سال سابقه خدمت و حداقل مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس یا معادل آن می‌توانند از روز شنبه از دو طریق در انتخابات ثبت‌نام کنند. یک نفر از این سه عضو باید از بین بانوان باشند و هر یک از این سه عضو انتخابی باید از یکی از مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم باشند و به نوعی هر کدام از این مقاطع تحصیلی یک نماینده در شورای عالی آموزش و پرورش خواهند داشت.»

حصیری درباره نحوه ثبت‌نام گفت: « متقاضیان می‌توانند به پرتال رسمی وزارت آموزش و پرورش به آدرس http://medu.ir مراجعه کنند و با نصب اپیلیکیشن سینا بر روی تلفن همراه خود، به پنل انتخابات فرهنگیان در شورای عالی رفته و برای کاندیداتوری ثبت‌نام کنند. راه دوم ثبت نام از طریق سایت http://Sinarubik.ir است. داوطلبان با مراجعه به این سایت می‌توانند جهت نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کنند.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش جامعه آماری واجدین نامزدی در انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش‌ و پرورش را 125 هزار نفر اعلام کرد و افزود: «داوطلبان در بدو ورود به سامانه ثبت‌نام باید کد ملی و کد پرسنلی خود را وارد کنند و بعد از آن به همان شماره موبایلی که اطلاعات فیش حقوقی آن‌ها ارسال می‌شود، یک کد شناسایی فرستاده خواهد شد و این کد نیز باید در سامانه ثبت شود. در مرحله بعدی داوطلبان بعد از تکمیل اطلاعات شخصی و بارگذاری عکس، باید محورهای تبلیغاتی خود را تعیین کنند و درباره هر کدام از این محورها باید حداقل یک خط توضیح دهند. بعد از اتمام این مراحل، داوطلبان یک کد انتخاباتی دریافت می‌کنند که باید آن را نزد خود نگه دارند.»

نحوه دقیق ثبت‌نام در عکس‌های زیر قابل مشاهده است.

1

2

3

4

حصیری در ادامه صحبت‌های خود به ممنوعیت نامزدی نیروهای ستادی در انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و گفت: «فقط معلمان و مدیران شاغل در مدارس حق نامزدی در این انتخابات را دارند و نیروهای ستادی مانند بازنشستگان، دانشجومعلمان و دیگر نیروهای رسمی آموزش و پرورش فقط می‌توانند به عنوان رای‌دهنده در انتخابات حضور داشته باشند.»

حصیری گفت: « سعی کردیم انتخابات نماینده معلمان در شورای عالی آموزش‌ و پرورش را هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کنیم. این انتخابات یک کارنامه مثبت برای دستگاه آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود و جا دارد از زحمات، راهنمایی‌ها و حسن نیت وزیر محترم آموزش و پرورش برای برگزاری این انتخابات تشکر کنم.»

او ادامه داد: « طبق قانون، وزیر آموزش و پرورش موظف است سه عضو فرهنگی شورای عالی آموزش و پرورش را به اختیار خود انتخاب کند اما آقای بطحایی در تصمیمی ارزشمند این انتخاب را مانند انتخاب سه عضو صندوق ذخیره بر عهده جامعه فرهنگیان گذاشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار