رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن خبر داد

محل گسل‌های شهر تهران تعیین شد

تهران (پانا) - رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مشخص شدن محل دقیق قرار گرفتن گسل‌های تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
محل گسل‌های شهر تهران تعیین شد

به گزارش مهر، محمد شکرچی‌زاده در نشست خبری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسئول تدوین مقررات ملی ساختمان و ویرایش آئین‌نامه ۲۸۰۰ (مقررات ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله) است، گفت: نیمی از مقررات ملی ساختمان ویرایش جدید شده است و مابقی نیز تا ابتدای سال آینده تکمیل و منتشر خواهد شد. همچنین ویرایش چهارم آئین‌نامه ۲۸۰۰ به پایان رسیده است و ویرایش پنجم آن نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: در پی زلزله استان کرمانشاه متوجه شدیم در آئین‌نامه ۲۸۰۰ توجه کافی به اجزای غیرسازه‌ای در ساختمان مانند دیوارها و نماها نداشته‌ایم که با دستور وزیر راه و شهرسازی این اتفاق در ویرایش جدید ۲۸۰۰ دیده شده است و طی روزهای آینده، بخش جدیدی به عنوان پیوست ششم آئین نامه ۲۸۰۰ منتشر خواهد شد.

شکرچی‌زاده از تهیه محل دقیق گسل در شهرهای تهران، تبریز، کرج و مشهد و ارسال آن به شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و با اشاره به مقاوم نبودن بیمارستان‌ها در برابر زلزله گفت: زلزله استان کرمانشاه نشان داد که بیمارستان‌ها در برابر زلزله رفتار مناسبی ندارند و نه تنها نتوانسته‌اند به مداوای مصدومان زلزله بپردازند بلکه مجبور شدند تا مصدومان را از بیمارستان جابجا کنند. از این رو مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آمادگی دارد تا وضع کلی بیمارستان‌ها را بررسی و برای افزایش تاب آوری آنها برنامه‌ریزی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار