وزیر راه و شهرسازی: نگاه خودرومحور در شهرهای جدید به حداقل برسد

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عواملی چون معماری، نظام دسترسی و سرانه‌ها باید به گونه‌ای در شهرهای جدید ایجاد شود که زندگی را برای مردم تسهیل کند می‌‌گوید ما فروشنده و سازنده در شهرهای جدید نیستیم بلکه ناظر امور اجرایی بوده است و باید از این طریق کیفیت را در این نواحی بالا ببریم تا شناسنامه ساختمانی به دست آمده است ضمن برخورداری از تمامی شاخص‌های فنی و قانونی ما را در آینده دچار عوارض حقوقی نکند.

کد مطلب: ۸۸۶۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی: نگاه خودرومحور در شهرهای جدید به حداقل برسد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی آخرین وضع برنامه تولید و عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید با تأکید براینکه خوشبختانه ترکیب فکری و رفتاری موجود در شهرهای جدید باعث انسجام بسیار خوبی در جریان اقدامات در این مناطق شده است، گفت: از تمامی مدیران ذی‌ربط می‌خواهم قاطعانه در این مسیر کار کنند چرا که در برخی شهرها می‌شنویم مدیران مصمم کار نمی‌کنند و برای تصمیم‌گیری در برخی امور نگران هستند و تردید دارند که در برنامه اجرایی قرار بگیرد، این درحالی است که شما همه، دارای چارچوب، خط مشی و برنامه مصوب هستید و باید با حمایت کامل وزارت‌خانه در مسیر اهداف موجود حرکت کنید.

اسلامی با تأکید براینکه همه مدیران باید در مسیر اجرایی از افرادی استفاده کنند که دانش، توانایی و سلامت اداری لازم را دارند گفت: قطعا در پیشبرد برنامه‌ها باید اعتماد مردم و سازندگان جلب شود در این صورت پیمانکاران برای سرمایه‌گذاری و مشارکت به سمت این مناطق آمده است و برنامه‌های تدوینی ما عملیاتی می‌شود؛ از سویی دیگر وعده‌های ارائه‌شده به مردم نیز باید مطابق با برنامه زمان‌بندی انجام شود چراکه بدون شک توجه‌ نکردن به مردم و وعده‌های ارائه‌شده به آن‌ها مهم‌ترین آفت برای کشور است و تمامی برنامه‌ها باید عملیاتی شود.

وزیر راه و شهرسازی در این راستا تأکید کرد: قولی که به مردم می‌دهیم باید سنجیده شده باشد چون بحث‌های ما سیاسی نیست و تنها اموری مهندسی است که قابل اندازه‌گیری و زمان‌بندی هستند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به جلسه با رئیس جمهوری درباره آغاز ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی گفت: قرار بر این شد از چهارصد هزار واحد، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود و ما باید این وعده را تا سال ۱۴۰۰ محقق کنیم و در این راستا امسال ساخت ۶۰ هزار واحد شروع می‌شود که پیش‌درآمدی برای امیدآفرینی در مردم خواهد بود.

اسلامی با بیان این نکته که ما موظفیم مسکن را با قیمت مناسب و از طریق الگوهای جدید برای اقشار متوسط تهیه و امکان ایجاد زندگی مطلوب برای این قشر را فراهم کنیم گفت: هویت‌بخشی به شهرهای جدید از دیگر اقدام‌های ضروری برای این مناطق به شمار می‌رود که باید کاستی‌های موجود را برطرف و مانع از مهاجرت مشکلات به این نواحی شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عواملی چون معماری، نظام دسترسی و سرانه‌ها باید به گونه‌ای در شهرهای جدید ایجاد شود که زندگی را برای مردم تسهیل کند گفت: ما فروشنده و سازنده در شهرهای جدید نیستیم بلکه ناظر امور اجرایی بوده است و باید از این طریق کیفیت را در این نواحی بالا ببریم تا شناسنامه ساختمانی به دست آمده ضمن برخورداری از تمامی شاخص‌های فنی و قانونی ما را در آینده دچار عوارض حقوقی نکند.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت ایجاد کانون‌های محله جهت هویت‌بخشی و کمک به مسیر احیای تمدن ایرانی در شهرهای جدید بیان کرد: ما باید با اینگونه اقدامات جاذبه شهرهای جدید را افزایش داده است و آن‌ها را از حالت خوابگاهی بودن بیرون ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت مسئله دسترسی و موضوع TOD در شهرهای جدید بیان کرد: شهرهای جدید هشتگرد، صدرا، پرند و بهارستان پیشتاز این امر هستند و اقدام‌های خوبی انجام داده‌اند، در این راستا باید کاری کنیم تا نظام دسترسی در شهرهای جدید به ویژه برای معلولین، پیاده‌رو‌ها و دوچرخه‌سواری هموار شده و به این حوزه‌ها نیز توجه شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه نگاه خودرومحور در شهرهای جدید باید به حداقل برسد گفت: ایمنی، امنیت، نشاط و طراوت باید در شهرهای جدید دیده شود چون سرانجام این ۴ عامل هستند که به روح و روان سالم برای شهروندان کمک می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان در این حوزه نیز بیان کرد: در این راستا هیچ دستگاهی وجود ندارد که تعهد خود را انجام ندهد اگر شخصی از انجام وظایف خودداری می‌کند به سلیقه شخصی خود اوست که باید رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار