رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس: دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری محور تربیت اجتماعی تشکلات دانش‌آموزی است

کوچکترین مدرسه تمام تشکیلاتی کشور در اِوَز فارس

شیراز (پانا) - محسن کلاری در سفر به جنوب استان فارس و حضور در جمع مربیان جوان و جدیدالورود به سازمان دانش‌آموزی در اِوَز، سازمان دانش‌آموزی اِوز را به عنوان سازمان برتر در کشور معرفی کرد که با ارئه طرح های خوب در کشور شناخته شده است.

کد مطلب: ۸۸۶۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس: دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری محور تربیت اجتماعی تشکلات دانش‌آموزی است

وی، رشد 230 درصدی دانش ‌آموزان و 280 درصدی مربیان این شهرستان را نشان از فعالیت و پویایی این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: باور رئیس محترم اداره آموزش و پرورش این شهر به تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و رسالت سازمان دانش‌آموزی و کوشایی رئیس محترم سازمان دانش‌آموزی منطقه موجب شده تا این سازمان به عنوان یک سازمان چابک، پویا و پاسخگو شناخته شود.

کلاری افزود: این منطقه با ارائه طرح تربیت مربیان جوان برای ترمیم بدنه سازمان دانش آموزی در کشور شناخته شده است و تربیت مربیان جوان و تزریق این خون به رگهای سازمان از طرح های خوبی است که پس از اجرا در فارس، در کشور مورد استقبال قرار گرفته و در حال اجرا در سایر استان‌هاست.

وی اظهار داشت: انفاق فقط مالی نیست چرا که انفاق مالی راحت ترین نوع انفاق است و بزرگترین صدقه جاریه همین نقش موثری است که در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دارید.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: برای ما مربی و آموزش منش‌های 12گانه تشکیلاتی به مربیان در اولویت است و مربی که آموزش دیده می‌تواند آموزش موثر در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان داشته باشد.

وی در حاشیه این سفر از کوچکترین مدرسه تمام تشکیلاتی کشور نیز بازدید کرد و در جمع دانش‌آموزان مدرسه 18 نفره غدیربارزجان افزود: دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری محور تربیت اجتماعی تشکلات دانش‌آموزی است.

طیبه نوروزی "مدیرآموزگار" دبستان غدیر بارزجان در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه این مدرسه از سال 1379 تأسیس شده است و در این مدرسه تا کلاس ششم تدریس می شود، گفت: تعداد دانش آموزان این مدرسه به دلیل نوع شغل افراد و ساکنین این روستا که عمدتا چوپان و از عشایر هستند هرسال متغییر بوده و محل سکونت آنها مدام در حال تغییر بوده است.

این مدیرآموزگار که به عنوان تنها معلم و در نقش مدیر مدرسه مشغول است، اظهار داشت: تعداد دانش آموزان امسال ما 18 نفر است که اکثرا مهاجر و از شهرستان های اطراف مثل قیر و لار و...به اینجا آمده اند.

وی تاکید کرد: تمامی دانش آموزان این مدرسه در تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی فعالیت دارند و تمامی سعی و تلاش من این بوده که دانش آموزان این مدرسه به صورت عملی 12 منش تشکیلاتی سازمان دانش آموزی را فرا بگیرند تا بتوانند الگویی برای دیگر بچه‌ها باشند.

نوروزی افزود: دانش آموزان کلاس ششم با یادگیری این منش ها از دانش آموزان پایه های اول مراقبت می کنند و خود را موظف به انجام این دوازده منش تشکیلاتی می دانند.

وی از همیاری دانش آموزان در انجام تمامی امور مدرسه خبر داد و افزود: همدلی و همفکری و همکاری در بین تمام دانش‌آموزان شش پایه حرف اول را می زند.

اِوَز شهری در جنوب استان فارس و مرکز بخش اوز شهرستان لارستان است. اوز در ۴۰ کیلومتری شمال غربی لار و ۳۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است،دبستان غدیر بارزجان نیز در 15 کیلومتری منطقه اوز قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار