مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی: انسداد بیش از  ۳۰ چاه غیر مجاز در استان

بیرجند (پانا) ـ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۰ چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است و ۲۰ چاه تا پایان سال مسدود خواهند شد.

کد مطلب: ۸۸۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی: انسداد بیش از  ۳۰ چاه غیر مجاز در استان

حسین امامی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سالهای اخیر با توجه به خشکسالی های پیاپی، با همکاری مردم اقدامات مناسبی در خصوص تامین آب در استان صورت گرفته است.


امامی ادامه داد: در حال حاضر نیز پروژه های کلان و مناسبی برای استان پیش بینی شده است که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با وجود دارا بودن ۹ درصد از فضای سرزمینی کشور ، پتانسیلهای بسیار خوبی دارد که در صورت شناسایی دقیق ، میتوان بهره برداری های خوبی را صورت داد.


اوافزود : مشکل جذب سرمایه برای آبرسانی مناطق از جمله روستاها در خراسان جنوبی به دلیل پراکندگی روستاها در جغرافیا، نسبت به سایر استانها دشوار تر است .


امامی در خصوص تصفیه خانه آب بیرجند گفت: ۵ میلیارد تومان برای این بخش ابلاغ شده است که با تخصیص آن در چند روزه آینده ، تصفیه خانه به طور کامل تا یک ماه آینده در مدار قرار خواهد گرفت.


او گفت : پس از ابلاغ این اعتبار ، تعمیرات و اقدامات لازم جهت بهره برداری هر چه بهتر از تصفیه خانه آغاز شده است.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: آب شهرستان بیرجند استاندارد است اما دلیل نارضایتی مردم از آب بیرجند ، وجود منیزیم بیش از حد مجاز در آب است که گوارایی آب را کاهش می دهد.


امامی در خصوص پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی گفت: این پروژه نیز به مانند سایر پروژه ها انجام خواهد شد اما به دلیل وسعت و بزرگی طرح، نیازمند مقدمات بیشتری است .


او اشاره ای به بحث آب های ژرف در استان کرد و اظهار داشت : در حال حاضر مطالعات ژئوفیزیک این طرح انجام شده ولی بازهم نیازمند کار بیشتر جهت بهره برداری می باشد.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اضافه کرد: در یکی دیگر از مناطق کشور این طرح در حال اجراست که با اتمام آن و استفاده از تجربه این طرح ، بهره برداری از آبهای ژرف در استان انجام خواهد شد.


او با توجه به انجام عملیات بارو سازی ابرها گفت: این عملیات به دو صورت پروازی و پهبادی انجام می شود که از ابتدای مهر ماه در دو نوبت با پهباد این امر به طور آزمایشی صورت گرفته است .


امامی گفت: اولویت بندی این طرح به دست بنیاد مطالعات باروری ابرها است که نیازسنجی در خصوص امر بارو سازی ، به وسیله این نهاد صورت می گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۰ چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است و ۲۰ چاه دیگر تا پایان سال مسدود خواهند شد.


امامی گفت : در استان ۳۰۰ چاه غیر مجاز وجود دارد .


او در پایان در خصوص پدیده فرونشست زمین گفت: بیشترین مشکل در این خصوص در شهرستان سرایان مشاهده می شود که به واسطه اضافه برداشت از سفره های آب زیرزمینی می باشد.

همچنین در این جلسه اتاق خبر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار