رئیس سازمان دانش آموزی فارس: فعالیت بوفه‌های بدون مجوز در مدارس ممنوع است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی فارس با اشاره به ممنوعیت فعالیت پایگاه تغذیه سالم یا همان بوفه های مدارس بدون اخذ مجوز از سازمان دانش‌آموزی استان، گفت: به منظور ارتقای کیفیت خدمات تعاونی‌های آموزشگاهی، نظارت بر امور اجرایی و مدیریت بوفه‌های مدارس در سطح کشور از سوی وزیر محترم آموزش و پرورش به "سازمان دانش‌آموزی" واگذار شده است و بر این اساس تمام بوفه‌های مدارس موظف به دریافت مجوز فعالیت از این سازمان هستند.

کد مطلب: ۸۸۶۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش آموزی فارس: فعالیت بوفه‌های بدون مجوز در مدارس ممنوع است

محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه مجتمع غذایی دانش‌آموزی شهرستان لارستان در گفت و گو با پانا گفت: این اولین مجتمع غذایی برای تولید تغذیه سالم بهداشتی و صنعتی ویژه دانش‌آموزان است که با کمک خیرین و نیک اندیشان لارستان با تخصیص 200میلیون تومان تجهیزات و یک ساختمان با زیر بنای 406 متر با امکانات بهداشتی و آزمایشگاهی راه اندازی شده است و قابلیت تولید روزانه 9هزار ساندویج و غذای سالم شامل میان وعده و صبحانه را دارد.

وی ابراز داشت: با توجه به بخشنامه اخیر اداره کل آموزش و پرورش فارس به مدیریت نواحی و مناطق ضروری است تا تمامی مدارس استان به منظور حفظ سلامت هرچه بیشتر دانش‌آموزان برای دریافت مجوز فعالیت از طریق سامانه پیشفر به نشانی pishfarfars.ir اقدام نمایند.

وی ادامه داد: مجوز پایگاه تغذیه سالم در استان به صورت سالانه و برای مدت یکسال صادر می شود و نصب این مجوز در محل بوفه مدارس برای رویت همگان ضروری است.

او افزود: هزینه‌های جزئی که مدارس طبق قانون برای نظارت واریز می‌نمایند، صرفا به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق تعلق می‌گیرد و در راستای فرهنگ‌سازی و نظارت مستمر هزینه می‌شود.

کلاری اظهار داشت: زمان آن رسیده که مدارس با همکاری سازمان دانش‌آموزی، کارشناسان بهداشت ادارات، ناظران دانشگاه علوم پزشکی و همکاری صمیمانه انجمن اولیاء و مربیان نسبت به ساماندهی بوفه‌های مدارس اقدام نمایند.

وی در خصوص مواد غذایی قابل عرضه در پایگاههای تغذیه سالم نیز اظهار داشت: غذای سالم یا ایمن، که از مواد اولیه سالم و ایمن تهیه شده و عاری از هرگونه مواد زیان بخش است از جمله خشکبار، خرما و انواع مغزها، شیر و فرآورده‌های آن، نوشیدنی بدون گاز و آب معدنی، انواع میوه، بیسکویت بدون کرم و کیک و کلوچه، لقمه سالم شامل پنیر و گردو، نان و تخم و مرغ و ... و غذاهای پخته شامل انواع آش و سوپ ، فرنی و شله زرد و .... که در ابلاغیه‎های ارسالی به مناطق به طور کامل قید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار