رئیس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

تقویت رشته های فنی وحرفه ای گام مهمی در راستای حل مشکل بیکاری است

ارومیه (پانا) - رئیس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در ۲۵۰ هنرستان در استان آذر بایجان غربی مشغول تحصیل هستند.

کد مطلب: ۸۸۶۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویت رشته های فنی وحرفه ای گام مهمی در راستای حل مشکل بیکاری است

محمدی رئیس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در نشست تخصصی با کارشناسان آموزش شمال استان در شهرستان ماکو با بیان اینکه تقویت رشته های فنی وحرفه ای می تواند گام مهمی در راستای حل مشکل اشتغال و بیکاری به عنوان دغدغه های مهم مسئولان نظام باشد افزود: این تعداد دانش آموز ۱۳هزار در رشته کاردانش و ۱۲ هزار دانش آموز دررشته فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

محمدی در ادامه به میزان اشتغال سالانه و جذب کار آموزان به بازار کار اشاره کرد و افزود: دانش آموزان رشته های فنی و کاردانی از همان ابتدا اماده بازار کار می شوند.

وی با اشاره به تخصیص ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز مراکر فنی و حرفه ای استان گفت: در آینده نزدیک بخشی از تجهیزات خریداری شده به مراکز تحویل داده خواهد شد.

رئیس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی یادآور شد: نمایشگاه دائمی آموزش به همراه تولید(تبصره ۷۵) به زودی در ارومیه افتتاح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار