در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی مطرح شد:

تمامی محصولات غذایی توزیعی در مدارس باید نشان سیب سلامت داشته باشند

بازدید از ۵۰۰ بوفه مدارس و صدور ۴۰۰ مجوز فعالیت

تبریز (پانا) - شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، مدیر سازمان دانش آموزی و سایر اعضاء تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۸۸۶۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تمامی محصولات غذایی توزیعی در  مدارس باید نشان سیب سلامت داشته باشند

طاهر علمی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی بیان کرد: "سازمان دانش آموزی با توجه به رسالت اصلی خود که همانا تولید سرمایه اجتماعی است نقش مهمی در تربیت نسل آینده ایران اسلامی بر عهده دارد".

وی افزود: " بسیاری از برنامه های آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت های سازمان دانش آموزی انجام می گیرد پس باید این سازمان و ماموریت هایش را باور کرده و مسایل و مشکلات آن را حل کنیم".

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: " وزیر محترم آموزش و پرورش نیز به واگذاری اجرای برنامه ها و همایش ها به سازمان دانش آموزی تاکید کرده اند و این سازمان را طلایه دار فعالیت های گروهی دانش آموزان عنوان کرده اند".

علمی با شاره به واگذاری نظارت بر امور اجرایی و مدیریت پایگاه های تغذیه سالم مدارس به سازمان دانش آموزی گفت: " اطلاع رسانی، تبلیغ و فرهنگ سازی برای افزایش همکاری مدیران مدارس با این سازمان و استقبال از کسب مجوز برای فعالیت بوفه مدارس نقش مهمی دارد".

وی گفت: " در مورد واگذاری اردوگاه دانش آموزی به سازمان دانش آموزی نیز اگر ظرفیت نیروی انسانی این سازمان افزایش یابد حتما این امر محقق خواهد شد".

انتخابات مجامع اعضاء و مربیان سازمان دانش آموزی در اسفند ماه برگزار می شود

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز، شورای برنامه ریزی را بالاترین رکن و مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی این سازمان عنوان کرد و گفت: " برای ساماندهی بوفه های مدارس استان و با همراهی اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان تاکنون 400 مجوز فعالیت برای بوفه ها در مدارس صادر شده و 300 بوفه هم در مرحله اخذ مجوز هستند".

صمد علیزاده با اشاره به برخی برنامه های پیش روی سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: "برای استفاده از ظرفیت توان فکری و خلاقیت های اعضاء و مربیان در فعالیت های سازمان و افزایش مشارکت اعضاء و مربیان در اجرای فعالیت های سازمان، انتخابات مجماع اعضاء و مربیان استان هر دو سال یکبار برگزار می شود که امسال در اسفند ماه برگزار خواهد شد".

وی گفت: " در راستای فراهم آوردن زمینه تربیت اجتماعی- سیاسی و مدیریتی دانش آموزان مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، طرح پیشنهادی راه اندازی مجلس دانش آموزی استانی برای همسو شدن با کمیسیون های آموزش و پرورش در دستور کار این سازمان قرار دارد".

مدیر سازمان دانش آموزی استان همچنین با اشاره به فعالیت های خوداتکایی مالی و در آمدزایی سازمان دانش آموزی بیان کرد: " مرکز رفاهی 21 اردیبهشت سازمان به دلیل عدم رضایت سود دهی به بخش خصوصی واگذار شد".

فروش ساندویچ در مدارس ممنوع است

رییس اداره سلامت و تندستی آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: " فروش ساندویچ در مدارس تا اطلاع ثانوی ممنوع است و تمامی محصولات غذایی که در مدارس توزیع می شوند باید نشان سیب سلامت داشته باشند" .

داریوش حکیمی همچنین بر استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در مدارس و اولیاء برای افزایش فرهنگ تغذیه صحیح دانش آموزان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار