معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: نبودن تخت بیمارستانی در ملارد یک عقب ماندگی جدی است

ملارد (پانا) - معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ساخت هفت هزار خانه بهداشت، تجهیز و مرمت پنجاه هزار تخت بیمارستانی بخشی از اقدامات دولت در راستای طرح تحول سلامت در سطح کشور می باشد.

کد مطلب: ۸۸۶۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: نبودن تخت بیمارستانی در ملارد یک عقب ماندگی جدی  است

محمدهادی ایازی در جلسه شورای اداری ملارد با اشاره به اقدامات موثر و راه‌گشای دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول سلامت، این طرح را نقطه امید مردم به ویژه محرومان در تامین بهداشت و سلامت آنان برشمرد که باید استمرار داشته و با جدیت دنبال شود.

او گفت: ساخت هفت هزار خانه بهداشت، تجهیز و مرمت پنجاه هزار تخت بیمارستانی بخشی از اقدامات دولت در راستای طرح تحول سلامت در سطح کشور می باشد.

ایازی بالابردن سواد سلامت افراد را یکی از راههای موثر در کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی کشور عنوان کرد و گفت : چنانچه به این مقوله توجه نکنیم، با ساخت بیمارستان و درمانگاه فقط سرمایه‌گذاری و هزینه کرده و نتیجه مطلوب نخواهیم گرفت.

او در ادامه به مشارکت دادن مردم در سلامت، استفاده از ظرفیت همه سازمان ها و نهادها برای اهداف سلامت، سازماندهی نهادهای مردمی و پیاده سازی عدالت سلامت از عوامل افزایش سواد سلامت نیز اشاره کرد.

ایازی داشتن نگاه اجتماعی به موضوع سلامت جامعه و افراد را مهم دانست و خاطر نشان کرد: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به خصوص حاشیه شهرهای بزرگ باید چاره اندیشی و کارهای پیشگیرانه صورت پذیرد.

او تصریح کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب، همین استقلال و آزادی است که کشور از آن برخوردار است و ما باید درکنار مشکلات و کمبودهای موجود، این دستاوردها را که نقاط قوت ما هستند بیشتر به مردم بازگو کنیم.

معاون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نبود تخت بیمارستانی در شهرستان ملارد را یک عقب‌ماندگی جدی دانست و گفت: ضمن بازدید از روند تکمیل بیمارستان ملارد، جدول زمان‌بندی و پیگیری‌های مربوط به تجهیز آن و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار