مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران: بخاری‌های گازسوز مدارس استان تهران حذف و جمع‌آوری می‌شوند

نیازمند ساخت ۱۲ هزار کلاس درس تا سال ۱۴۰۰ هستیم

تهران (پانا) - مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: تمام بخاری‌های گازسوز از سطح مدارس و کلاس‌های درس استان تهران حذف و جمع‌آوری می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران: بخاری‌های گازسوز مدارس استان تهران حذف و جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در نشست مشترک روسای هیأت مدیره مجامع خیرین مدرسه ساز شهر و شهرستانهای تهران با استاندار تهران، اظهار کرد: «استان تهران» به لحاظ تراکم دانش‌آموزی وضعیت مناسبی ندارد و جزء چهار استان انتهایی کشور در این زمینه است.

وی به فرسودگی فضاهای آموزشی استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8500 کلاس درس استان تهران باید تخریب و بازسازی و 14 هزار و 500 کلاس درس استان تهران نیازمند مقاوم سازی هستند، که آمار مذکور نشان می‌دهد که تهران نیازمند یک فعالیت اساسی در این زمینه است.

شهری افزود: تراکم بالای دانش‌آموزی در استان تهران به نحوی است که در برخی مناطق تعداد دانش‌آموزان در کلاس درس به 52 نفر هم می‌رسد، ضمن اینکه در منطقه 22 تهران نیز به شدت تراکم دانش‌آموزی بالا است و باید در این زمینه هم کاری اساسی صورت گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه استان تهران نیازمند ساخت 12 هزار کلاس درس است، گفت: تا سال 1400 باید 12 هزار کلاس درس جدید در استان تهران احداث شود که در این خصوص نقشه راهی ترسیم شده است و اهتمام فرمانداران را نیز طلب می‌کند.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز در امر احداث مدارس از دولت جلوتر هستند و باید در این زمینه نیز فعالیت ویژه‌ای پیش بینی شود، زیرا هدف گذاری به گونه‌ای است که بتوانیم 1000 کلاس درس جدید در حوزه شهرستانهای استان تهران احداث کنیم.

شهری به موضوع استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس نیز اشاره و تصریح کرد: در حوزه استان تهران کمتر از 1000 کلاس درس نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی هستند و باید بخاری‌هایی که با شعله مستقیم کار می‌کنند حذف شوند.

وی ادامه داد: در این خصوص کمپین کلاس گرم مدرسه امن هم شکل گرفته است و امیدواریم با کمک استاندار تهران بتوانیم در یک بازه زمانی خیلی کوتاه تمامی این بخاری‌های غیراستاندارد را از کلاس‌های درس تهران جمع‌آوری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار