استاندار کردستان: هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان اعتبار سال آتی کردستان است

سنندج(پانا)-استاندار کردستان از نگارش نامه به خدمت مقام معظم رهبری برای دریافت یک ونیم میلیارد دلار اعتبار برای صرف کردن در بخش های آب و کشاورزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان: هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان اعتبار سال آتی کردستان است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در نشستی با روحانیون و علما استان کردستان به ظرفیت های عظیم استان در بخش آب، کشاورزی و محصولات پروتئینی اشاره کرد و گفت: نامه ای به خدمت مقام معظم رهبری نوشته ایم و در آن درخواست تخصیص اعتباری معادل یک و نیم میلیارد دلار کرده ایم تا در بخش آب، توسعه کشاورزی و افزایش تولید گوشت قرمز هزینه شود که امیدواریم مورد موافقت ایشان قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات کارهای بسیار خوبی در استان انجام و اعتبارات قابل توجهی دریافت کرده ایم اظهار داشت: در سال ۹۶ در مجموع هزار و۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که این رقم در سالجاری هزار و ۵٨۵ میلیارد تومان است که در شش ماهه نخست ۵۰ درصد آن دریافت و تا پایان سال مابقی نیز جذب و هزینه خواهد شد.
مرادنیا اضافه کرد: برای سال ۹٨ نیز اعتبارات استان هزار و۷۱۴ میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده که از رشد برخوردار شده است.
وی در ادامه به اعتبارات پرداخت شده توسط بانک ها به طرحهای گوناگون نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع دو هزار و۵۰۰ میلیارد تومان میزان تسهیلات پرداختی بانک ها بوده که می تواند کمک موثری به کاهش بیکاری باشد.
استاندار کردستان همچنین به اعتبارات قابل توجه و پیش بینی شده برای احداث و تکمیل راههای بین شهری وروستایی نیز گریزی زد و عنوان کرد: در سالجاری ۴٨۰ کیلومتر راه بین شهری در دست اجرا و پیمان است که برای اتمام آن نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
مرادنیا با بیان اینکه در استان کردستان شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم گفت: هم اکنون هزار کیلومتر راه روستایی در سطح استاندر دست انجام داریم که برای این بخش نیز نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی هستیم.
استاندار کردستان ردیف های موجود در بودجه ۹٨ برای حل مشکل آب شرب شهرها و روستاهای استان نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اعتبارات راه آهن کردستان از ۴٨ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و دولت وعده داده است تا پایان سال ۹۹ قطار به سنندج برسد.
مرادنیا افزود: برای تکمیل کریدور شمال به جنوب در سال آینده دولت ۱۶۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته وامید داریم با اتمام تونل باغان مریوان این جاده نیز تا پایان سال آینده زیربار ترافیک برود.
استاندار کردستان در پایان سخنان خود خواستار ایفای نقش پررنگتر روحانیون در امید بخشی به جامعه شد و افزود: دشمن درصدد ایجاد نفاق وتفرقه در بین مردم است و در این راه از همه امکانات وبسترهای موجود استفاده می کند.
وی تاکید کرد: لازم است در این شرایط حساس همگان فارغ از تعلقات حزبی و جناحی برای توسعه استان تلاش کنند وما نیز در چارچوب اصلاح پذیرای انتقادات سازنده هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار