همزمان با سراسر کشور؛

ساختار قامتی دانش آموزان پایه ششم آذربایجان غربی ارزیابی می شود

ارومیه (پانا) - با مشارکت متخصصین تربیت بدنی، طرح ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان پایه ششم در آذربایجان غربی اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۸۶۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ساختار قامتی دانش آموزان پایه ششم آذربایجان غربی ارزیابی می شود

کارگاه تخصصی ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان پایه ششم صبح امروز با حضور معلمان تخصصی درس تربیت بدنی در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

ولی حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این گردهمایی اظهار کرد: در جشنواره شهید رجایی، معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش رتبه نخست را کسب کرد که نشان از تلاش و همدلی همه همکاران در این حوزه است.

وی با اذعان به افزایش صددرصدی بودجه حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: تخصیص بودجه اختصاصی برای حوزه تربیت بدنی نوید روزهای خوب و تحول در این حوزه را می دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: سبک زندگی شهری و آپارتمانی توجه به سلامت جسمانی و تربیت بدنی را در جامعه بیش از پیش نمایان می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: توجه به ورزش دانش آموزی و نشاط در مدارس، نشاط اجتماعی را در پی خواهد داشت.

حسینی با اذعان به چالش آسیبهای اجتماعی متعدد در شرایط کنونی بیان کرد: آموزش مهارتهای اجتماعی برای دانش آموزان مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

وی امکانات، فضا و نیروی انسانی را سه عامل توسعه ورزش عنوان کرد: در این راستا شش باب سالن ورزشی در دهه فجر افتتاح می شود و در سهمیه استخدام های جدید حوزه تربیت بدنی سهم خوبی دارد.

بهنام حیدری، ردیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان در این گردهایی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه وزارتی چهل درصد از دانش آموزان پایه ششم تحت پوشش طرح ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان پایه ششم قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب ارزیابی کمی و کیفی محقق خواهد شد؛ افزود: در ارزیابی کیفی ناهنجاری های 20گانه مورد ارزیابی چشمی و غیرلمسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: ارزیابی کمی تنها 5 ناهنجاری شامل کایفوز، لوردوز، زانو ضربدری، پرانتزی و کف پای صاف می باشد.

حیدری خاطر نشان کرد: تعداد 400 دانش آموز پسر و ۴۰۰دانش آموز دختر این پایه توسط ارزیابان متخصص حرکات اصلاحی در کانون های حرکات اصلاحی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

این مقام مسئول گفت: تشخیص سریع ناهنجاری و کنترل منظم وضعیت بدنی، کاهش ضرورت استفاده از عمل جراحی و کاهش احتمال بروز آسیبهای ناشی از ناهنجاری های قامتی از اهداف این طرح می باشد.

گفتنی است طرح ارزیابی و پایش قامتی اسکلتی 40 درصد از دانش‌ آموزان پایه ششم در سراسر کشور آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار