معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

طرح توسعه ورزش فرهنگیان با اولویت زنان فرهنگی در کردستان اجرا می شود

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح توسعه ورزش فرهنگیان با اولویت زنان فرهنگی برای کارکنان اداری و آموزشی در طول سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح توسعه ورزش فرهنگیان با اولویت زنان فرهنگی در کردستان اجرا می شود

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت: اجرای این طرح در راستای سیاست های کلی سند تحول در نظام آموزش و پرورش مبنی بر ارتقای سلامت جسمی و روحی معلمان، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای توسعه و تعمیم ورزش کارکنان توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت با همکاری سایر حوزه های موثر در آموزش و پرورش به اجرا خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه پی ریزی یک جامعه سالم و بانشاط، در گرو سلامت روحی و جسمی اعضای جامعه و مرهون تلاش نیروهای انسانی سالم، کارآمد و فکور است؛ گفت: توجه عمومی به شاغلین به ویژه زنان شاغل از اهمیت و اولویت به سزایی برخوردار است.

خوش گوار با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین« نیروی انسانی محور تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت » هستند؛ اظهار داشت: برای صیانت از سلامت جسمی- روحی این منبع تاثیرگذار باید در راستای اجرای مفاهیم اسناد بالا دستی زمینه شادابی، نشاط و انگیزش آنان را از طریق مشارکت فعالیت های روح بخش، نشاط آفرین و سلامت بخش تربیت بدنی و ورزش فراهم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان با اشاره به اینکه در این راستا برنامه های ورزشی فرهنگیان در دو بخش همگانی و رقابتی تدارک دیده شده است؛ فعالیت های مستمر هفتگی با بهره مندی از ظرفیت سالن ها و اماکن ورزشی برای فرهنگیان و فعالیت های ورزش آغازین در تمامی مدارس توسط فرهنگیان به همراه دانش آموزان بر اساس شیوه نامه ورزش آغازین، برگزاری جشنواره های ورزشی و برگزاری همایش های علمی را چهار فعالیت بخش همگانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در ورزش های رقابتی برای بانوان در 8 رشته و برای آقایان در 10 رشته برگزار خواهد شد؛ گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات همزمان با دهه مبارک فجر برگزار و مسابقات استانی نیز بعد از ماه مبارک درمضان در خرداد ماه برگزار می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان در ادامه بر فراهم کردن مقدمات استفاده بانوان شاغل در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق از سه ساعت ماموریت در هفته برای ورزش تاکید کرد.

خوش گوار به اهداف برگزاری این طرح نیز اشاره کرد و توسعه و تقویت جسمی، روحی و روانی فرهنگیان به ویژه بانوان فرهنگی، افزایش نشاط، شادابی و ارتقای سطح کیفیت زندگی فرهنگیان، ارتقای سبک زندگی سالم و فعال و ترویج فرهنگ ورزش به منظور توسعه شاخص های سلامت فرهنگیان و ارتقای سطح سلامت و تندرستی فرهنگیان به منظور افزایش کارایی و اثربخشی کاری آنان را از اهم این اهداف نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار