نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان پنجمین نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان در سال جاری برگزار شد .

کد مطلب: ۸۸۵۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان  کردستان برگزار شد

این نشست با حضور رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ، معاون هماهنک کننده سپاه بیت المقدس کردستان و اعضای ستاد با دستور کار برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزان، ارائه گزارشی از اجرای برنامه شهید بهنام محمدی ( پیوند خانواده، مسجد و مدرسه )، بررسی برنامه های کمیته دانش آموزی کنگره 5400 شهید استان و برنامه های سازمان بسیج فرهنگیان برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب ( س ) و روز پرستار، در راستای برنامه اردوهای راهیان نور، خواستار تهیه و تدوین دستورالعمل برگزاری اردوهای یکروزه راهیان نور ویژه، دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول استان با هدف آشنایی دانش آموزان این دوره ها با یادمانهای درون استانی دفاع مقدس شد .

رشید قربانی هدف از اجرای راهیان نور را توسعه و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت در بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: علاوه بر دانش آموزان دوره دوم متوسطه، باید با ایجاد ظرفیت و برنامه ریزی بهتر، بهره مندی دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول را نیز از این جریان فرهنگی فراهم نماییم .

هم چنین آزادی پور معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در ادامه این نشست با اشاره به رویکرد سپاه پاسداران برای بسیج امکانات و تجهیزات و بهره گیری از نیروی انسانی متعهد گفت: سپاه در نظر دارد بهترین زمان را در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند ، چون شاکله تربیتی دانش آموزان از دبستان شکل می گیرد و در زمینه فعالیت های تربیتی و بصیرتی با تمام امکانات در کنار آموزش و پرورش نهایت همکاری را خواهد داشت .

وی افزود : قطعا همدلی و پشتیبانی اقدامات و سرمایه گذاری در این راستا به تربیت افراد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک می کند .

وی هم چنین بر فعال سازی کمیته های دانش آموزی و فرهنگیان در سطح شهرستانها و مناطق و برگزاری جلسات مستمر آنها، نظارت بر عملکرد و ارزیابی اقدامات و طرح مسائل و مشکلات پیش روی در این جلسات تاکید کرد .

آزادی پور ضمن تشکر از همراهی آموزش و پرورش در برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی، خواستار همکاری فی مابین برای مدیریت بهتر امور شد و گفت: عملکرد آموزش و پرورش در برگزاری برنامه های کنگره 5400 شهید استان مطلوب بوده و ضرورت دارد این فعالیت ها مستند سازی و به منظور ثبت به دبیرخانه استانی ارائه شود .

وی خواستار حضور فعال و پر رنگ آموزش و پرورش در کنگره پایانی 5400 شهید استان با آماده سازی گروه های سرود دانش آموزی شد وگفت: در برنامه های ایام دهه مبارک فجر نیز در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با بهره گیری از هادیان سیاسی می توان دربرگزاری جلسات روشنگری و بصیرتی برای دانش آموزان برنامه های موثری پیش بینی کرد .

در ابتدای این نشست محمد رضا مومنی مسئول بسیج دانش آموزی استان گزارشی از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال 97 ارائه کرد و گفت: از سهمیه 9 هزاری نفری ابلاغی به استان برای مناطق عملیاتی غرب کشور تا کنون 8 هزار و 103 نفر از دانش آموزان به یاد مانهای عملیاتی غرب کشور اعزام شده اند .

وی افزود : از سهمیه سه هزار نفری یاد مانهای جنوب کشور نیز تا کنون 992 نفر اعزام وبرای حضور دو هزار و 200 باقی مانده نیز برای ماه های بهمن و اسفند ماه سال جاری برنامه ریزی شده است که دانش آموزان پسر در بهمن و دانش آموزان دختر اسفند ماه 97 به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند .

مومنی در ادامه به تشریح برنامه های این حوزه به مناسبت دهه مبارک فجر پرداخت و با اشاره به ابلاغ دستورالعمل استانی در قالب کمیته دانش آموزی و فرهنگیان، آشنایی دانش آموزان با دستاوردهای چهل ساله نظام مقدس اسلامی، دشمن شناسی و برگزاری نشست های روشنگری، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و طرح ایران یار با هدف حمایت از کالای ایرانی و به منظور بازدید دانش آموزان از کارخانه ها و کار گاه های تولیدی را از مهم ترین این برنامه عنوان کرد .

وی یکی دیگر از طرح های در دست پیگیری و اجرای این حوزه را طرح شهید بهنام محمدی همزمان با سراسر کشور اعلام کرد و با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در 26 مدرسه شهرستانهای بیجار و قروه و مناطق سریش آباد و کرانی اجرا می شود، گفت : این طرح با هماهنگی سرگروه های کشوری برگزار می شود .

مومنی از برگزاری همایش دو سالانه کمیته های اجرایی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان خبر داد و با تاکید بر ضرورت فعال بودن کمیته های اجرایی شهرستان، گفت: در همین راستا تیم های ارزیابی استان متشکل از دست اندرکاران سپاه و آموزش و پرورش از فعالیت کمیته های شهرستانی بازدید و کلیه اقدامات مورد ارزیابی قرار می گیرد و در همایش استان از کمیته های برتر شهرستانها و مناطق که نیمه اول اسفند ماه 97 برگزار می شود، تجلیل خواهد شد .

مسئول بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان با اشاره به در پیش بودن کنگره 5400 شهید استان و اقدامات آموزش و پرورش در راستای این برنامه ارزشمند ، از پیگیری اقدامات و برگزاری اجلاسیه دانش آموزی و فرهنگیان تشکر کرد و کمیته دانش آموزی و فرهنگیان را یکی از کمیته های برتر استانی معرفی کرد و گفت: باید تا برگزاری کنگره پایانی اقدامات در واحد های اداری و آموزشی برگزار و فعالیت ها مستند سازی شود .

هم چنین در ادامه این نشست محمد مومنی مسئول بسیج فرهنگیان استان نیز به تشریح برنامه های این حوزه در ایام الله دهه مبارک فجر پرداخت و با اشاره به در پیش بودن چهلمین سال پیروزی انقلاب و فتنه های چند لایه دشمنان ، حماسه بصیرت و حضور فرهنگیان در برنامه های 9 دی ماه، برگزاری نشست های روشنگری برای جامعه اقشار و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را از مهم ترین برنامه ها عنوان کرد .

وی برگزاری راهیان نور دریایی برای فرهنگیان بسیجی را از دیگر برنامه های این حوزه بر شمرد و گفت: طبق پیش بینی به عمل آمده این برنامه اسفند ماه 97 با اعزام فرهنگیان بسیجی استان بر اساس سهمیه ابلاغی انجام می شود .

مسئول بسیج فرهنگیان استان یکی از برنامه های این حوزه را برگزاری جشنواره ورزشی در ایام الله دهه مبارک فجر در سه مرحله شهرستان، استانی و کشوری عنوان کرد و گفت: این جشنواره در چهار رشته برگزار و اختتامیه آن نیز همزمان با هفته معلم اردیبهشت 98 برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار