مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران خبر داد

متوسط قیمت خرید انشعاب آب در تهران 700 هزار تومان است

تهران (پانا) - مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران می‌گوید قیمت خرید انشعاب در مناطق مختلف شهرداری تهران بطور متوسط­۷۰۰ هزار تومان است.

کد مطلب: ۸۸۵۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
متوسط قیمت خرید انشعاب آب در تهران 700 هزار تومان است

به گزارش صدا و سیما،‌ مرتضی عزالدین افزود: با تکمیل بیش از ۷۰ درصد شبکه­ و ۴۰ درصد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهر، ­ به طور متوسط بیش از ۶۴ درصد این پروژه در تهران عملیاتی شده است.
وی با بیان اینکه در تهران باید ۹ هزار کیلومتر شبکه و ۱۹۰ هزار کیلومتر خط انتقال نصب شود گفت: ۶۶۰۰ کیلومتر شبکه و ۱۷۰ هزار کیلومتر خط انتقال نصب شده است.
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با اشاره به اینکه­ هم اکنون حجم تصفیه فاضلاب در تهران ۲۶۰ هزار مترمکعب در روز است که باید به ۴۰۰ هزار مترمکعب افزایش یابد ادامه داد: اجرای مدول ۷ و ۸ تصفیه خانه جنوب، ​جنوب غرب و شمال غرب، احداث تصفیه خانه شوش و یک تصفیه خانه bot در شهرک غرب از جمله طرح‌های در دست اجرا برای افزایش حجم فاضلاب تصفیه شده است.

عزالدین گفت: جایگزینی فاضلاب تصفیه‌شده با منابع آب مصرفی در بخش کشاورزی و چاه‌های آب قابل شرب، ​ تغذیه منابع آب زیرزمینی و استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز بجای چاه‌های قابل شرب از دلایل توسعه تولید پساب است که هم اکنون در تصفیه‌خانه اکباتان و بخش کوچکی در محلاتی، ​ این برنامه محقق شده است و حجم کمی از پساب در آبیاری فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به طرح ارائه‌شده برای نصب تصفیه‌خانه محلی فاضلاب در منطقه چهار و ۲۲ شهرداری افزود: این طرح درحال تعیین محل تامین مالی است و احداث آن در پارک لویزان منطقه چهار با ظرفیت ۲۰ میلیون مترمکعب درسال درحال انجام و در منطقه ۲۲ نیز در مرحله اختصاص زمین مورد نیاز است.
مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه هم اکنون حدود ۸ مترمکعب در ثانیه پساب تولید و به دشت­ ورامین منتقل می‌شود ادامه داد: این میزان پساب جایگزین برداشت آب قابل شرب از سد ماملو شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار