انصار الله یمن: توانایی تولید هر روزه پهپاد را داریم

تهران (پانا) - «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز(یکشنبه) با اشاره به افزایش توانمندی های یگان های پهپادی جبهه انصار الله گفت: ما توانایی تولید هر روزه پهپاد را در اختیار داریم.

کد مطلب: ۸۸۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
انصار الله یمن: توانایی تولید هر روزه پهپاد را داریم

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری 'روسیا الیوم'، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که انصارالله و کمیته های مردمی یمن هم اکنون تعداد زیادی پهپاد «قاصف - 2K » در اختیار دارند و قرار است به زودی از موشک های بالستیک انصار الله رونمایی شود.
وی خاطر نشان کرد که انصار الله گام های بلندی را در ساخت پهپاد برداشته و امسال قطعا 'سال پهپادی' این جنبش و کمیته های مردمی خواهد بود.
پنجشنبه گذشته چند تن از فرمانده نظامی وابسته به عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن از جمله فرمانده سازمان اطلاعات در پی حمله پهپادی جنبش انصار الله به مراسمی در پایگاه هوایی العند در جنوب این کشور کشته شدند.
آسوشیتدپرس با اشاره به این حمله پهپادی نوشت، حمله اخیر انصار الله به یک پایگاه نظامی نشان داد که ایالات متحده دیگر تنها نیروی بهره ور از این فناوری هوایی نیست، در این حمله که شش کشته در پی داشت، آشکار شد که چگونه فقیرترین کشور جهان عرب به یکی از میدان های نبرد هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل شده است.
گزارش سال 2018 هیات کارشناسان سازمان ملل در یمن هم توجه ویژه ای به هواپیماهای بدون سرنشین جنبش انصار الله نشان داده است.
پیشتر جنبش انصار الله یمن اعلام کرده بود که در سال گذشته میلادی 28 بار به پایگاه نظامیان منصور هادی حمله کرده و تلفاتی را به این نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی وارد کرده است.
ائتلاف عربستان سعودی از ماه مارس 2015 (فروردین 1394) با حملات همه جانبه و با استفاده از سلاح های ساخت کشورهای غربی به یمن موجب کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی و تخریب بخش های زیادی از مناطق مسکونی این کشور شده است.
این جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.
شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار