تولید 29 هزار واحد فرآورده های خونی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل انتقال خون اردبیل: از ابتدای امسال تاکنون در استان 29 هزار و 800 واحد فرآورده خونی تولید شده است.

کد مطلب: ۸۸۵۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تولید 29 هزار واحد فرآورده های خونی در استان اردبیل

بابک رضازاده با بیان اینکه از مجموع فراورده‌های خونی تولیدشده در استان 841 واحد به بیمارستان خلخال ارسال شده است گفت: خوشبختانه شاهد افزایش اهدای خون در بین بانوان در استان هستیم به طوری که میزان اهدای خون در بین بانوان در استان اردبیل 6 درصد بوده اما این شاخص در کشور پنج درصد است که حاکی از بالا بودن شاخص اهدای خون در بین بانوان اردبیلی نسبت به میانگین کشوری است .

او با اشاره به اینکه فراورده‌های خونی را نمی‌توان در بلندمدت نگه داشت و عمر کوتاه‌مدتی دارند، افزود: با توجه به این مهم انتظار می‌رود مردم به صورت مستمر و در طول ایام مختلف برای اهدای خون مراجعه و اقدام کنند تا بتوانیم استفاده بهینه‌ای از این خون اهدایی داشته باشیم .

مدیرکل انتقال خون استان افزود: بیشترین گروه خونی که به آنها در کشور و استان نیاز است گروه های خونی A+ و O+ بوده چرا که نیازمندان این گروه‌های خونی بیش از گروه‌های خونی دیگر بوده که اهدای خون افرادی با این گروه خونی می‌تواند نیازها در این حوزه را در استان کاهش دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار