معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:توازن رشته‌ای نقش کلیدی در موفقیت کنکور سراسری دارد

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در کارگروه تخصصی توازن رشته‌ای و کنکور،توازن رشته‌ای را نقش کلیدی در موفقیت کنکور سراسری دانست.

کد مطلب: ۸۸۵۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:توازن رشته‌ای نقش کلیدی در موفقیت کنکور سراسری دارد

صبح امروز با حضور معاون متوسطه استان، رییس اداره متوسطه دوره دوم و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در دفتر معاونت متوسطه، نشست تخصصی بررسی و تجزیه و تحلیل شاخص‌های توازن رشته‌ای شهرستان‌های منطقه اورامانات برگزار شد.

محمدرضا بسامی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بر ضرورت بازتعریف و اهمیت ایجاد توازن رشته‌ای و درون رشته‌ای و نقش آن در موفقیت آزمون سراسری تاکید کرد و این امر را نقطه‌ی قابل توجهی در بحث رسیدن به قله‌های پیشرفت و ترقی دانست.

وی ضمن تاکید بر رویکرد حوزه آموزش متوسطه مبنی بر نظارت بر روند اجرای قرارداد شاخص‌ها نسبت به استقرار و تقویت رشته ریاضی در تمام شهرستان‌ها و مناطق، به برنامه استان برای تشکیل مشابه این کارگروه‌ها در شهرستان‌ها و مناطق اشاره نمود.

سپس کیومرث پرندین، رییس اداره متوسطه دوم آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تشریح آماری و نموداری وضعیت توازن رشته‌ای و آزمون سراسری، به آسیب کلی تراکم دانش‌آموزی رشته تجربی در سطح استان اشاره کرد و به ترسیم استراتژی مناسب برای کنترل حجم آماری این رشته پرداخت.

وی افزود: با اتخاذ استراتژی مناسب و برنامه‌ریزی صحیح، خوشبختانه روند افزایشی رشته تجربی در سال گذشته در سطح استان مهار گردید و ما کاهش 6 درصدی این رشته را در پایه دهم مشاهده کریدم که نشان می‌دهد با هدف‌گذاری مناسب، می‌توان در راستای چشم‌انداز ارزشمند توازن رشته‌ای گام برداشت.

در ادامه، داوودی‌زاده، محمدی و ویسی، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی به تشریح وضعیت توازن رشته‌ای حوزه خود و بیان چالش‌ها، مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب توازن رشته‌ای پرداختند.

همچنین در این جلسه، ضمن آسیب‌شناسی وضعیت موجود توازن رشته‌ای و کنکور شهرستان‌های فوق به ترسیم چشم‌انداز سال آینده این مناطق در زمینه استقرار رشته ریاضی و توجه ویژه به استمرار فعالیت ستاد این نشست در ادامه جلسات بررسی و نظارت بر روند اجرای برش قرارداد شاخص‌های آموزش متوسطه دوم برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار