جهانگیری در کاشان

کاشان ( پانا) -– با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ,و رضا اردکانیان وزیر نیرو –واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان، طرح توسعه شرکت هامون نایزه تولید کننده چدن نشکن به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان آغاز شد.

کد مطلب: ۸۸۵۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری در کاشان

نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان در کیلومتر ۲۰ جاده کاشان به اردستان قرار دارد و تیرماه ۱۳۸۸به بهره برداری رسیده بود. این نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید بیش از ۴۷۰ مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و ۱ واحد بخار است.

ظرفیت فعلی این نیروگاه ۳۲۴ مگاوات است و سوخت این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز است که با دو مخزن ۲۰ هزارمترمکعبی ذخیره‌سازی می‌شود .
مشاور کارفرما شرکت مهندسی قدس نیرو و شرکت مدیریت طرح‌های نیروگاهی ایران مپنا به عنوان پیمانکار، وظیفه ساخت این نیروگاه را به عهده دارد .
برای اجرای طرح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب افزون بر یک هزار و 330 میلیارد ریال از محل بانک توسعه اسلامی هزینه شده است که مرحله نخست اجرای مدول یک تصفیه خانه طرح ملی فاضلاب کاشان سال 90 به بهره برداری رسیده بود .

افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب به میزان 20 هزار مترمکعب در شبانه روز، افزایش جمعیت زیر پوشش به تعداد 100 هزار نفر و توسعه شبکه فاضلاب به میزان 177 کیلومتر را از جمله مزیتهای بهره برداری از این طرح بیان کرد .
طرح آبرسانی مجتمع مشهد اردهال کاشان بیش از 140 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و صندوق توسعه اجرا شد . و جمعیت پنج هزار نفری روستاهای حسنارود، علوی، علی آباد، اسحاق آباد، نشلج، غیاث آباد، باریکرسف، اردهال و چنار را زیر پوشش قرار می دهد .

همچنین نخستین خط تولید پایه‌های چدن نشکن توزیع برق و روشنایی در آیینی با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو در کارخانه هامون نایزه کاشان به بهره برداری رسید.

این خط تولید با هزینه 500 میلیارد ریال راه اندازی شد که نسبت به روش های پیشین با قیمت کمتر و دقت مناسب تر تولید می کند و مشکلات روش های معمول کاهش می یابد .
این کارخانه که در تولید قطعات چدنی نشکن فعال است، با تولید 53 هزار اصله پایه چدن نشکن توزیع برق در سال گام مهمی در راستای بهبود کیفیت، کارکرد و مقاوم سازی شبکه توزیع برق کشور برداشته است , برای500 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار