طرح تکالیف مهارت محور در بیش از هزار کلاس دوره ابتدایی استان کردستان اجرا می شود

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح تکالیف مهارت محور در یک هزار و 50 کلاس دوره ابتدایی استان خبر داد .

کد مطلب: ۸۸۵۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح تکالیف مهارت محور در بیش از هزار کلاس دوره ابتدایی استان کردستان اجرا می شود

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان صبح امروز با اعلام این خبر گفت : این طرح در دوره اول ابتدایی ( پایه اول تا سوم ) و در کلاس های با جمعیت 15 تا 26 نفر اجرا می شود که البته کلاس های زیر 15 نفر که تک پایه هستند نیز به صورت الزامی باید طرح را اجرا کنند.

وی افزود : این طرح در 1050 کلاس استان که 52 درصد کلاس های درس پایه اول، دوم و سوم استان برای 32 درصد دانش آموزان اجرا می شود .

عبدالهی با اشاره به اهداف طرح گفت : طرح تکالیف مهارت محور با هدف پرهیز از حافظه محوری، افزایش نشاط و شوق یادگیری، توسعه یادگیری مادام العمر و کاهش استرس مخرب ناشی از تکالیف سنتی، کاهش وزن کیف دانش آموزان و تقویت مهارت های زندگی در دانش آموزان اجرا می شود .

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه در این طرح حذف مشق شب را نداریم بلکه تکالیف مهارتی جایگزین تکالیف سنتی می شود اظهار داشت: با اجرای این طرح در واقع بخشی از فعالیت های یادگیری به صورت تمرینی در جهت آموزشی و یادگیری مهارت های اساسی مانند خواندن، نوشتن حساب کردن، مشاهده کردن، سخن گفتن و گوش دادن در کلاس درس در تعامل و مشارکت معلم و دانش آموزان انجام می شود .

وی افزود : معلم در زمان رسمی کلاس پس از آموزش و شناسایی دشواری های یادگیری دانش آموزان، تکالیفی را جهت تثبیت و تعمیق یادگیری تعیین می نماید و مهارتهای مورد نیاز محیط واقعی زندگی در خارج از کلاس درس در قالب تکالیف مهارت محور ارائه می شود که معلم با خلاقیت خویش فعالیت های عملی متعدد و متنوعی را با توجه به ویژگی و شرایط و اقتضائات دانش آموزان طراحی می کند .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در ادامه تصریح کرد: اجرای بهیمه این طرح مستلزم آموزش معلمان، اولیاء و نظارت مستمر از سوی همکاران محترم در شهرستانها و مناطق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار